Tuesday, Jan 31, 2023

صفحه نخست » سبزی پلو با ‌‌ماهی / جوزپ شده سپاهی، آرتمیس دانه‌کار

Borrell.jpgدر سال ۲۰۱۷ کاربران ایرانی اینستاگرم، لیونل مسی را به خاطر دلیلی بسیار بی اهمیت، با کامنت‌های آبدار شرمسار کردند. در سال ۲۰۱۷ یک ایرانی که شباهت قابل توجه‌‌ای با مسی دارد در مسیر گذر مسی در بارسلونا می‌ایستد؛ خودروی اس یو وی مسی به آرامی از کنار این شخص می‌گذرد اما مسی کلا به آن فرد بی اعتنایی می‌کند. پس از اینکه کاربران ایرانی اینستاگرم این خبر را می‌بینند رگ غیرتشان کلفت می‌شود و زیر یکی از پست‌های مسی ۵۰ هزار کامنت می‌گذارند، که بخش عظیمی از آن فحش و الفاظ رکیک بوده است. ایرانیها از دست مسی شاکی شدند که چرا یکی از ما رو تحویل نگرفتی.

پس از اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که «چون از سپاه خوشتان نمی‌آد نمی‌شود گذاشتش در لیست تروریسم» نمی‌دونم ایرانی‌های غیرتی که لیونل مسی را خجالت دادند کجا رفتند. کمترین عکس العمل به این حرف جوزپ بورل می‌توانست این باشد که «جوزپ داری مزخرف می‌گی.» بورل به سخن فوق اکتفا نکرده و چند روز بعد هم گفته «قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا تنها اوضاع را دشوارتر می‌کند» نه این که الان اوضاع دشوارتر نشده است. وقتی سپاه بمبی یا هواپیمایی را در اروپا ترکوند اوضاع دشوارتر می‌شود یا دشوارترتر؟

البته شاید جوزپ بورل در این ۵ ماه خواب بوده است. او اصولا از قتل مهسا امینی و پس از آن قتل بیش ۵۰۰ انسان که حدود ۷۰ نفر از آنها زیر ۱۸ سال بودند، بیش از ۱۸ هزار نفر بازداشتی، ۴ اعدام (قتل حکومتی)، شلیک مستقیم به چشم معترضان و نابینا کردن آنها، کتک و هتاکی در خیابان در روز روشن، کوباندن باتوم بر سر دانش آموزان در حیاط مدرسه، اسلحه کشی به سوی دانشجویان در محوطه دانشگاه، تجاوز و تعرض جنسی به زندانیان را نه دیده و نه شنیده است. حالا شلیک به هواپیما اوکراینی به ‌کنار که با دخالت و نظارت مستقیم سپاه صورت گرفت. او از صدها عملیات تروریستی سپاه در اروپا خبر ندارد؟ تا کنون نام رستوران میکونوس به گوشش خورده است؟ سازمانی که حزب الله لبنان را برای عملیات تروریستی در اروپا تجهیز می‌کند چه نام دارد؟

یکی باید به جوزپ بورل بگوید که سازمان تروریستی سپاه مگر دختر خاله یا پسر خاله‌ی بابامونه که ازش «خوشمون» نیاد؟ آخر یک ملت چطور می‌توانند همصدا از یک سازمان شاکی باشند بعد این مردک چپول دودوزه باز این درخواست تروریستی اعلام شدن سپاه را که با استناد به مدارک بسیار قوی هم‌ هست به این تقلیل دهد که ما از «سپاه خوشمون نمی‌اد». یکی نیست به این آی کیو بگوید مگر سپاه لباس سبز زیتونی یه که ازش خوشمون بیاد یا نیاد؟ یا خورشت قرمه سبزی یه که سیر داشته باشه؟ این حرف رو که شنیدم احترامم به گاوها صد برابر شده است.

آخر این حرف چقدر می‌تواند مزخرف باشه؟ ولی ظاهرا مزخرف سنج ایرانی‌ها عیب بر داشته وگرنه برای فرستادن پیام و کامنت‌های اینستاگرمی برای روشنگری جوزپ «ما بیشماریم». حالا ایرانی‌های عزیز بد نیست که سردار فرزانه جوزپ بورل را روشنگری کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy