Sunday, Jan 29, 2023

صفحه نخست » ده سال حبس برای رقصیدن در میدان آزادی + ویدئو

dance.jpgرقصیدن جرم است، مگر آنکه شما به ساز حکومت برقصید

رادیو زمانه - شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی، دو بلاگر اینستاگرام ساکن تهران را که در جریان خیزش انقلابی جاری در ایران بازداشت شده بودند، به حبس طولانی مدت و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

طبق حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی از بابت اتهام‌های «اشاعه فساد و فحشا، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» هر یک به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند.

براساس گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران این احکام به این زوج ابلاغ شده است. دستگاه قضایی از زمان دستگیری آن‌ها از صدور قرار وثیقه خودداری کرده بود.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده حقیقی به هرانا گفته:

«آستیاژ و امیرمحمد طی مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند.»

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی آستیاژ حقیقی، متولد ١٣٨٠ و امیرمحمد احمدی، متولد ١٣٧٩ را دهم آبان سال جاری، بلافاصله پس از انتشار ویدیوی رقصیدنشان در نزدیکی میدان آزادی تهران، در محل سکونتشان و با ضرب و شتم بازداشت کردند.

طبق گزارش‌ها آستیاژ حقیقی پس از نزدیک به یک ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین با دادن تعهد نسبت به رسانه‌ای نشدن خبر بازداشت‌شان و عدم مصاحبه با رسانه‌ها، به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy