Saturday, Feb 4, 2023

صفحه نخست » میرحسین موسوی خواستار همکاری نیروها برای نجات ایران شد

moosavi.jpgمیرحسین موسوی در بیانیه‌ تازه خود با اشاره به اینکه شعار سیزده سال قبلش که «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» بود دیگر کارساز نیست، ایران را نیازمند و مهیای تحولی «بنیادین» دانست.

موسوی عبور از «نظم موجود» را حق ملت دانست و یادآور شد که نسل‌های مختلف جامعه حق دارند که «به منظور حفظ امنیت عمومی و پیشگیری از خشونت خواستار تغییر نظم موجود یا تدوین میثاقی اساساً تازه شوند

***

میرحسین موسوی خواستار تدوین قانون اساسی جدید شد

دویچه وله - میرحسین موسوی در پیامی از حصر خانگی، خواستار برگزاری همه‌پرسی آزاد و همچنین تدوین قانون اساسی جدید در ایران شد. انسیه خزعلی می‌گوید که در بحث اجازه خروج زنان از کشور، منظور فقط زنان متاهل است نه مجرد.

میرحسین موسوی، یکی از دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در پیامی که روز شنبه ۱۵ بهمن‌ماه منتشر شد، تاکید کرد که ''اجرای بدون تنازل قانون اساسی، که سیزده سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت.''

mousavi.jpgنخست‌وزیر پیشین جمهوری اسلامی با اشاره به انواع بحران‌ها در ایران کنونی، از ساختار تناقض‌آلود و غیرقابل دوام کشور به عنوان ''بحرانِ بحران‌ها'' نام برد و افزود: «این قدرت غیرپاسخگو و مسئولیت‌ناپذیر است که روزگار را بر ما تاریک می‌سازد و راه را بر بهروزی مردم رنج‌دیده می‌بندد.»

موسوی خواستار ''برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم در مورد ضرورت تغییر یا تدوین قانون اساسی جدید'' شد و نوشت که در صورت موافقت مردم، یک مجلس موسسان شامل نمایندگان واقعی ملت از طریق انتخاباتی آزاد و منصفانه تشکیل شود.

برگزاری همه‌پرسی درباره متن مصوب مجلس موسسان با هدف استقرار یک نظام سیاسی مبتنی بر حاکمیت قانون و مطابق با موازین حقوق انسانی و برخاسته از اراده مردم، دیگر خواسته نخست‌وزیر سابق جمهوری اسلامی است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

موسوی در عین حال با اذعان به اینکه پیشنهادهایش، ابهاماتی دارد، رفع این ابهامات را نیازمند تأمل و همکاری دانست.

او که از ۱۲ سال پیش همراه با همسرش، زهرا رهنورد، در حصر خانگی به‌سر می‌برد، شعار ''زن، زندگی، آزادی'' را ''بذرهای آینده روشن‌'' نامید که با خود تاریخی از تکاپو، تفکر، مبارزه و آرزو حمل می‌کنند و افزود که در این شعار، ''زن'' از همه امیدبخش‌تر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy