Tuesday, Feb 7, 2023

صفحه نخست » در رد ادعای نادرست محمد جعفری مدیر روزنامه انقلاب اسلامی، عبدالستار دوشوکی

Abdolsatar_Doshouki_3.jpgویژه خبرنامه گویا

آقای محمد جعفری مدیر روزنامه انقلاب اسلامی که در گذشته برخی از مقالات نگارنده را نیز در سایت خود منتشر می کردند که جای امتنان دارد, در مقاله ای تحت عنوان "غربی ها به رهبری آمریکا و اذنابشان و پشتیبانی از گروه های تجزیه طلب و سلطنت طلب", که در سایت گویا و سایت انقلاب اسلامی منتشر شده است, شوربختانه به نادرستی و با دادن آدرس اشتباهی نوشته اند: "فکر می کنید که غربی ها به رهبری آمریکا و اذنابشان، بی جهت و دلیل گروه های تجزیه طلب و سلطنت طلب را با انواع و اقسام روش ها، حمایت و پشتیبانی می کنند؟"

اگرچه "انقلاب اسلامی ء "ضرار و منفور در اذهان ایرانیان آزادیخواه مُرده است, اما ایشان و دوستانشان همچنان پرچم "انقلاب اسلامی" را برافراشته نگه داشته اند تا مبادا از یاد و خاطره ها برود. علیرغم اینکه حتی میرحسین موسوی نخست وزیر محبوب خمینی نیز از "انقلاب اسلامی" عبور کرده است. هدف این نوشتار دفاع از آمریکا یا رسانه های وابسته به آن مثل رادیو فردا (خانه دایمی اصلاح طلبان و ملی مذهبی ها) و یا صدای آمریکا نیست که می بینم همزمان در همین سایت گویا مصاحبه جناب آقای مهران مصطفوی (یکی از وابستگان روزنامه انقلاب اسلامی و داماد دکتر ابوالحسن بنی صدر) با صدای آمریکا منتشر شده است که ایشان با همسویی کامل با آن ۷٢ تن اصلاح طلب حکومتی درخواست برای بستن سفارت خانه های جمهوری اسلامی در کشورهای غربی و قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی را شدیدا محکوم کرده است (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل). البته در اینگونه مواقع بنده همیشه این شعر زیبای حافظ را نقل می کنم: " لاله ساغرگیر و نرگس مست و بر ما نامِ فِسق؛ داوری دارم بسی یا رب که را داور کنم؟ زیرا این ادعاها شبیه مهملات روزمره اکبر گنجی است که همواره مدعیست آمریکا می خواهد ایران را کلنگی بکند. در صورتی که همواره خودش بیشترین سود مالی و حضور تبلیغاتی را از آمریکا و رسانه های فارسی زبان آن برده است.

بدون اغراق باید بگویم که اطلاعات بنده در مورد احزاب و سازمان های قومی مختلف و اینکه چه کشور یا رسانه ای از آنها حمایت می کند از امثال جناب آقای محمد جعفری ها و اکبر گنجی ها بیشتر و دقیق تر است. نمی دانم چرا ایشان از رسانه های وابسته به کشورهای عربی که علاوه بر طرفداران فدرالیسم, همواره "تجزیه طلبان" را نیز به تلویزیون های خود دعوت می کنند, سخنی به میان نمی آورد. مثلا به رسانه های مثل ایران اینترنشنال و "تلویزیون کانال یک" اشاره ای نمی کند. رادیو فردا که در بست در اختیار اصلاح طلبان و ملی مذهبی هاست. صدای آمریکا نیز این دو طیف و امثال مهران مصطفوی را دعوت می کند. بنابراین این اتهام واهی و کذب ایشان در مورد حمایت و پشتیبانی آمریکا از دو گروه "تجزیه طلب و سلطنت طلب" بیشتر شبیه تبلیغات هراس افکنی رژیم در مورد فروپاشی ایران است تا مبادا رژیم فروپاشی بشود که در آن صورت ایران نیز فروپاشی خواهد شد. این دقیقا همان ادبیاتی است که روزانه روزنامه ها و خبرگزاری های رژیم از آن استفاده می کنند. اگر باور نمی کنید به این تیتر درشت "ایران" روزنامه رسمی دولت ابراهیم رئیسی بنگرید که ماه پیش در گزارشی مفصل تحت عنوان "چه کسانی ایران را ویران می خواهند؟" به سبک نوشته آقای جعفری با قاطی کردن دوغ و دوشاب به گروه های قومی پرداخته. البته سورپریز ! سورپریز! که در گزارش روزنامه دولت مشخصا اولین (و شاید تنها ترین) اسم "تجزیه طلب قهار" اسم عبدالستار دوشوکی است (لینک ۳).

هدف نوشته آقای جعفری "یک تیر و دو نشان است". اما این دو "نشان" کاملا در دو سوی مخالف یکدیگر هستند. حتی ماهرترین تک تیرانداز خبره نیز نمی تواند با یک تیر به هر دو هدف متضاد بزند. سلطنت طلب کجا و تجزیه طلب کجا؟ متاسفانه تعصب بیجا و عِرق "آمریکا ستیزی" برگرفته از "انقلاب اسلامی" و همچنین نفرت کور و بیمارگونه علیه شاهزاده رضا پهلوی در این مورد به خصوص باعث هذیان شده است. شاید نتایج نظرسنجی اخیر گروه مطالعات افکار سنجی ایرانیان(گَمان) که شاهزاده رضا پهلوی را در صدر اقبال عمومی قرارداده است باعث حسادت شدید و انگیزه تخریب ناشیانه شده است.

این نوع قاطی کردن های ناشیانه مرا به یاد بیانیه های سپاه و کمیته ها در دوران ریاست جمهوری بنی صدر می اندازد که مثلا بعد از حمله به یک خانه تیمی "چریک های فدایی خلق" مدعی می شدند که در آن خانه تیمی اسلحه کلاشینکُف روسی (شوروی سابق) و ژ۳ آمریکایی (در حقیقت آلمانی بود ـ اما بیچاره ها نمی دانستند) به همراه اسکناس های روسی و آمریکایی و نشریات مارکسیستی و مجله های مستهجن و مواد مخدر و مشروبات الکلی و کتب ترویج بهائیت و اسناد وابستگی به اسرائیل و غیره کشف شده است. یعنی از هر چیز نامربوطی که بدشان می آمد, آنها را کنار هم می گذاشتند. حال بعد از بیش از چهار دهه هنوز همان روش تبلیغات ناشیانه توسط سردبیر روزنامه انقلاب اسلامی ادامه دارد تا با یک تیر نه تنها دو نشان که سه نشان (آمریکا, طرفداران پادشاهی, و تجزیه طلبان) را با هم بزند. بقول رودکی: "هرکه ناموخت از گذشت روزگار ؛ نیز ناموزد زهیچ آموزگار".

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

doshoki@gmail.com

لینک ها:

١ ـ https://news.gooya.com/2023/02/post-72964.php

٢ ـ https://news.gooya.com/2023/02/post-72975.php

۳ ـ https://old.irannewspaper.ir/Newspaper/PagePDF/133529

٤ـ https://gamaan.org/fa/2023/02/04/protests_survey_persian



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy