Thursday, Feb 16, 2023

صفحه نخست » افشاگری جدید کاترین شکدم

ks.jpgجمهوری اسلامی از مکان‌های یهودی‌نشین «نقشه‌برداری» کرده است

صدای آمریکا - کاترین پرز-شکدم می‌گوید جمهوری اسلامی از مکان‌های یهودی‌نشین خارج از اسرائیل به منظور آماده کردن مقدمات عملیات ترور یهودیان در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران «نقشه‌برداری» کرده است.

کاترین پرز-شکدم که زمانی با رسانه‌های دولتی ایران همکاری می‌کرد، در گفت‌وگویی با هفته‌نامه «جویش کرونیکل» گفت طی جلسه‌ای در تهران گفته شده بود در صورت حمله اسرائیل، جوخه‌های ترور اعزام می‌شوند.

پرز-شکدم افزود از طریق نادر طالب‌زاده توانسته بود در این جلسه شرکت کند.

طالب‌زاده، مستندساز، کارگردان، مجری و تهیه‌کننده صدا و سیمای جمهوری اسلامی که بارها با ادعاهای نامتعارف خود خبرساز شده بود، اردیبهشت امسال درگذشت.

حواشی مرتبط با مصاحبه کاترین شکدم با ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز یکی از موارد دیگری بود که با نام نادر طالب‌زاده پیوند خورد.

نادر طالب‌زاده پس از رسانه‌ای شدن اقامت جنجالی کاترین شکدم در ایران، گفته بود که او فقط مصاحبه را هماهنگ کرده و تأیید صلاحیت این خبرنگار بر عهده مراجع و سازمان‌های دیگری بوده است.


این در حالی است که به ادعای برخی ازرسانه‌ها، نادر طالب‌زاده رابطه بسیار نزدیکی با کاترین شکدم داشت و آنها در مناسبت‌های مختلف با یکدیگر دیده شدند.

کاترین که زمانی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد صدور ارزشهای انقلابی معرفی می‌شد، پس از خروج از ایران از سوی برخی اصولگرایان جموری اسلامی با اتهام‌های گوناگونی از جمله جاسوسی برای اسرائیل و فساد اخلاقی، مورد انتقاد قرار گرفت.

بر اساس گزارش هفته‌نامه «جویش کرونیکل» در جلسه‌ای که توسط طالب‌زاده سازماندهی شده بود، پرز-شکدم از تلاش‌ها برای شناسایی تمام سازمان‌های غیردولتی تحت مدیریت یهودیان، نقش آنها در بخش‌های تجاری مختلف، و خاخام‌های مهم اطلاع یافت.

به گفته او، جمهوری اسلامی در حال ارزیابی تاثیر شخصیت‌های یهودی و محل زندگی آنها و خانواده‌هایشان به منظور ترور احتمالی آنها بود.

کاترین پرز شکدم که اصالتا یک یهودی فرانسوی است، سال گذشته در گفت‌وگویی با بخش فارسی صدای آمریکا عنوان کرد در دام پروپاگاندای نظام ایران گرفتار شده‌ بود.

او در مقطعی به اسلام شیعه گرایش پیدا کرد و در آن زمان دیدگاه‌هایش در مورد خاورمیانه و به ویژه یمن، مورد توجه رسانه‌هایی از جمله شبکه تلویزیونی آر‌.تی، الجزیره و متعاقب آن پرس‌‌تی‌وی و روزنامه تهران‌تایمز قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy