Friday, Feb 17, 2023

صفحه نخست » رئیس دفتر خامنه‌ای: "خانواده پهلوی تاج شاهی را با خود برد؛ فقط نیم تاج مانده است"

taj.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر علی خامنه‌ای، گفته است که شاه فقید و خانوادۀ او به هنگام ترک ایران برای آخرین بار در دی ماه ۱۳۵۷ بیش از ۳۵۰ چمدان طلا و جواهر و از جمله تاج شاهی را با خود بردند و آنچه در ایران مانده نیم تاجی است که فرح پهلوی در مراسم تاجگذاری بر سر گذاشت.

رئیس دفتر علی خامنه‌ای سپس گفته است : از آنجا که خانواده پهلوی نمی‌توانست کارخانه‌ها و سایر اموال را نیز با خود ببرد، در اسفند ماه ۱۳۵۷ بنیاد مستضعفان جهت جمع آوری و توقیف این اموال تحت عنوان بنیاد علوی تأسیس شد.

ماه گذشته سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی، علی بهادری جهرمی، برای اولین بار چهل و چهار سال بعد از تأسیس جمهوری اسلامی ایران ناگهان ادعا کرد که خانوادۀ پهلوی هنگام ترک ایران برای آخرین بار تاج و نیم تاج پادشاهی را با خود برد. این ادعا تکذیب فرح پهلوی و نگرانی او و دیگران را از سرنوشت دو تاج شاهی در پی داشت. اندکی بعد از ادعای سخنگوی دولت ایران، وزیر گردشگری و صنایع دستی، عزت الله ضرغامی، با انتشار تصاویر خود در کنار دو تاج پادشاهی در موزۀ بانک مرکزی ایران ادعای دولت ابراهیم رئیسی را عملاً تکذیب کرد و گفت که تاج‌های پادشاهی هنوز در ایران هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اکنون ادعای جدید رئیس دفتر علی خامنه‌ای مبنی بر ربوده شدن تاج شاهی توسط خانوادۀ پهلوی به نگرانی‌ها و گمانه‌زنی‌ها در این خصوص دامن زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy