Tuesday, Feb 21, 2023

صفحه نخست » ساواک، موجود نجسی که با آب هفت دریا هم پاک نمی شود...؛ ف. م. سخن

8903C683-34CB-440E-A3EC-6033F50EE496.pngحکومت نکبت اسلامی در به کار بردن جنایت،،، کاری کرده است که به قول آیت الله منتظری روی ساواک شاه را سفید کرده است.

این رو سفیدی را البته ساواکی ها، حمل بر سفیدی روی خودشان می کنند و با این استدلال ساده و البته ناقص که مثلا ساواک خدمت کسانی می رسید که امروز ایران و ایرانی را به این روز انداخته اند بنابراین کارشان و عملکردشان به عنوان دستگاه امنیتی درست و بی اِشکال بوده است سعی در توجیه خبط و خطاهای خود دارند.

در نجس بودن ساواک همین جمله بس که عملکرد این دستگاه مخوف و در واقع بی خاصیت، باعث شد حکومت پادشاهی سرنگون شود و اسلامی ها امروز بر سر کار باشند.

بله. ما در دوران جنگ سرد بودیم و ساواک باید کاری می کرد که ایران به دامن روس ها نیفتد.

بله. ما با کمونیست ها و اسلامی هایی رو به رو بودیم که می خواستند ایران را به دامن کمونیسم جهانی و اسلام جهان شمول بیندازند.

بله. ما با مخالفان حکومتی رو به رو بودیم که با مسلسل و نارنجک با نظام مستقر می جنگیدند و در جنگ هم حلوا خیر نمی کنند....

اما در کنار این ها و مهم تر از همه ما با جامعه ای رو به رو بودیم که در پوسته ی تنگی که حکومت وقت ایجاد کرده بود نمی گنجید و می خواست این پوسته را بشکافد و رشد کند ولی این امکان به او داده نمی شد.

نتیجه این شد که از میان تمام انتخاب ها دو انتخاب باقی ماند که یکی کمونیسم بود و دیگری اسلام که جامعه به سمت دومی کشیده شد و بلایی که امروز بر سر ایران آمده به خاطر این «رانده شدن ناخواسته» به سمت دیوانگانی بود که اتفاقا ساواک موجب بزرگ و مطهر نشان داده شدن آن شده بود.

پادشاه فقید، در گفت و گوهای خود با خبرنگاران خارجی، همواره به گونه ای برخورد می کردند که اولا چیزی به نام روحانیت شیعه وجود ندارد و آن چه از این روحانیت وجود دارد، حتی ارزش گفت و گو ندارد (مصاحبه اولیویه وارَن با پادشاه در کتاب شیر و خورشید):

A vrai dire, il n'existe pas, au fond, de clergé chiite, pas d'Eglise, pas de hiérarchie religieuse comme chez vous : il y a des prêtres, et c'est tout.

و ساواک بله قربان گو که مشغول زدن و شکنجه دادن و به توبه وادار کردن «سه هزار زندانی سیاسی» بود، وظیفه ی اصلی اش که درک واقعیت های به خطر اندازنده ی کشور بود را رها کرده بود و پادشاه را که تصمیم گیرنده ی نهایی در امور اصلی کشور بود به بیراهه ای کشاند که تنها روزی که با هلیکوپتر جمعیت انبوه تظاهر کننده را دید، متوجه واقعیت تلخ شکسته شدن پوسته ی جامعه ی خواهان تغییر شد که دیگر دیر شده بود.

پرویز ثابتی و آن مامور درجه سوم ساواک احمد فراستی که امروز بعد از سال ها از لانه های مخفی خود به تصور روسفید بودن شان بیرون آمده اند باز هم نشان می دهند که تصور درستی از جامعه ی معترض ایران ندارند، و تاریخ،،، آن ها و جنایتی را که در قبال مردم ایران مرتکب شده اند فراموش نکرده است و نخواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy