Thursday, Feb 23, 2023

صفحه نخست » تجلیل دانشجوی دکترای ایرانی در سوئد از قاسم سلیمانی در پایان نامه‌اش ـ واکنش شدید دانشجویان و تشکیل جلسه فوق العاده مدیریت دانشگاه

StokholmsUniversity.jpgاستکهلمیان - یک دانشجوی ایرانی دکترا در دانشگاه استکهلم که در پایان نامه خود در رشته شیمی محیطی به حکومت ایران و سردار قاسم سلیمانی ادای احترام کرده بود باواکنش و انتقادات گسترده دانشجویان این دانشگاه روبرو شد.

این دانشجوی ایرانی مقطع دکترا که نام وی وحید سعادت طلب اعلام شده به گزارشگر تلویزیون اس و ت سوئد می‌گوید:

- از چنین واکنش‌های شدید تعجب کردم. این نقض آزادی بیان من است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط تلویزیون اس و ت، این ادای احترام به قاسم سلیمانی واکنش‌های شدیدی را در بین دانشجویان و همچنین دانشجویان دوره دکترا برانگیخته است و پس از فشارهای شورای دکترا، مدیریت این گروه اکنون جلسه فوق العاده‌ای را برای بعدازظهر چهارشنبه اعلام کرده است.

این پایان نامه دکترا که به زودی در گروه «مواد و شیمی محیطی» دانشگاه استکهلم ارائه خواهد شد، از زمانی که برای مطالعه عمومی منتشر شد، منجر به واکنش‌های شدید در دانشگاه شد. این دانشجوی ایرانی علاوه بر تشکر از خانواده خود، در دست نوشته‌ای به زبان فارسی نیز که در پایان نامه دکترای خود درج کرده است ضمن تجلیل از حکومت ایران مرتضی مطهری و قاسم سلیمانی را شهید خوانده است.

مرتضی مطهری ایدئولوگ ارشد انقلاب اسلامی تلقی شده و قاسم سلیمانی تا زمان مرگ از جمله رهبری نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را بر عهده داشته است.

به گفته وحید سعادت طلب دانشجوی ایرانی دکترا در دانشگاه استکهلم این دو قهرمانانی هستند که باید از آنها تجلیل کرد. وی به تلویزیون اس و ت می‌گوید:

- سلیمانی برای من مانند یک پدر است، مانند یک برادر است. او کشورم را نجات داده است، پس چرا پایان نامه‌ام را به او تقدیم نکنم. آنها قهرمان هستند. آنها کسانی بودند که بشریت را از شر نیروهای شیطانی در خاورمیانه نجات دادند.

فراخوان برای یک جلسه فوق العاده

بر اساس اطلاعات تلویزیون اس و ت، این ادای احترام واکنش‌های شدیدی را در میان دانشجویان و همچنین دانشجویان مقطع دکترا در این دانشگاه برانگیخته است. اینک پس از فشارهای شورای دکترای این دانشگاه، مدیریت این گروه جلسه فوق العاده‌ای را برای بعدازظهر چهارشنبه تشکیل می‌دهد.

دانشگاه استکهلم قبلاً اعلام کرده بود که پایان نامه وحید سعادت طلب در سمیناری در روز سوم مارس ارائه خواهد شد، اما به گزارش تلویزیون اس و ت این رویداد صبح روز چهارشنبه از تقویم وب سایت دانشگاه حذف شده است. گفته شده است که جمعی از دانشجویان دانشگاه تصمیم داشته‌اند که در صورت انجام شدن این سمینار در مکان برگزاری آن دست به تظاهرات بزنند.

بر اساس یک ایمیل داخلی که تلویزیون اس و ت مشاهده کرده است، درجلسه روز چهارشنبه اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بوجود آمده و پیامدهای احتمالی به آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وحید سعادت طلب هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه دانشگاه چه تصمیمی خواهد گرفت دریافت نکرده است، اما می‌گوید که پایان نامه خود را بدون ادای احترام به این افراد ارائه نخواهد کرد.

دانشگاه استکهلم بزرگترین دانشگاه سوئد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا بشمار می‌رود که بیش از ۴۰ هزار دانشجو از ۵۰ کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای حدود ۶ هزار کارمند و از جمله ۵۱۵ پروفسور است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy