Saturday, Feb 25, 2023

صفحه نخست » جوان که در جمعه اعتراضی زاهدان با خشونت مأموران امنیتی بازداشت شد، عضو انتظامات مسجد مکی بود

makimosque.jpgرادیو زمانه - یکی از ویدئو‌های منتشرشده از اعتراضات مردمی زاهدان در روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که مأموران امنیتی یک جوان بلوچ را در خیابان توحید و‌ نزدیک مسجد مکی به شکلی خشونت‌آمیز کتک می‌زنند و در نهایت او را با خود می‌برند.

خبرگزاری «حال‌وش» که به صورت وِیژه اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بلوچ‌ها در ایران را پوشش می‌دهد، هویت این جوان بلوچ را که با خشونت شدید و ضرب و شتم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد، مرتضی آذرنوش (عالیزهی) اعلام کرده و نوشته او از مجموعه انتظامات مسجد مکی بوده است.

«حال‌وش» همچنین در این گزارش افزوده است که مرتضی آذرنوش به دلیل «ممانعت از ورود نیروهای نظامی و لباس شخصی به داخل کوچه ورودی مسجد و جلوگیری از جابه‌جایی موانع کارگذاری‌شده جهت سازماندهی مراسم نماز» از سوی نیروهای نظامی بازداشت شده است. تا لحظه تنظیم گزارش از وضعیت و محل نگهداری مرتضی آذرنوش اطلاعی در دست نیست. نگرانی از بازداشت این جوان بلوچ در حالی افزایش یافته که روز چهارشنبه سوم اسفند، ابراهیم ریگی از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان بر اثر ضرب‌وجرح در کلانتری ۱۲ این شهر جان خود را از دست داد.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

بر بنیاد این گزارش به دنبال اعتراضات مردمی در شهرهای بلوچستان، امروز ششم اسفند، «بازداشت‌های گسترده‌ای» در سطح شهر زاهدان صورت گرفته که تا این لحظه اطلاعی از هویت بازداشت‌شدگان در دست نیست. روز جمعه پنجم اسفندماه، در صدوشصت‌و‌دومین روز جنبش خیزش سراسری در ایران مردم زاهدان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و علی خامنه‌ای سر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy