Sunday, Feb 26, 2023

صفحه نخست » مقایسه وحشتناک نرخ دلار در عربستان و ایران

بهار - گروه اقتصادی: یک فعال اقتصادی با اشتراک نموداری از ثبات نرخ دلار در عربستان سعودی در طول نیم قرن اخیر، در توییتر نوشت: «جدول بالا نرخ تبدیل دلار به پول عربستان در پنجاه سال گذشته‌ست. انقدر ثابته که‌ دیگه شبیه‌ نمودار نیست، شبیه زمین فوتباله! پنجاه ساله که‌ نرخش حدود ۳/۷ ثابت بوده، حالا دوزار پایین دوزار بالا!»

sadollar.jpgو دلار در ایران از ۷۰ ریال «۷ تومان!» در سال ۱۳۵۷ به حدود ۶۰۰۰۰۰ ریال «۶۰ هزار تومان!» {بالغ بر ۷۰۰۰ برابر!!} رسیده است!

عمدا می‌خواهند مردم گرسنه بمانند چون ...!
مازیار خسروی «روزنامه‌نگار» هم در توییتی نوشت: به باور من آنچه با سفره‌های ما می‌کنند عمدی است؛ آدم گرسنه نه مطالبه دموکراتیک دارد نه سبک زندگی‌. آدم گرسنه فقط دنبال یک لقمه نان است.

این گرانی نیست، زلزله اقتصادی است!
مرتضی عزتی، استاد اقتصاد گفت: اینکه شرایط این روزها «گرانی» خوانده می شود، نمی تواند با واقعیت موجود همخوانی داشته باشد. در واقع مردم ایران دچار زلزله اقتصادی هستند و در کنار تحمل گرانی ها، دارایی پس انداز خودشان را هم از دست می دهند تا بتوان به این نظر رسید، طبقه متوسط و پایین تر به استقبال فقر مطلق می روند. این شرایط بغرنج و غیرقابل تحمل در حالی مردم را به چه کنم چه کنم، انداخته است که دولت مستقر دولتی نیست که ادعای نمایندگی اکثر مردم را داشته باشد. در واقع از زمان انتخابات ۱۴۰۰ کاملاً قابل حدس بود که مردم و جامعه به سمت تنگناهای جدی خواهند رفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy