Sunday, Mar 5, 2023

صفحه نخست » امید به احیای برجام؛ نرخ دلار به پایین‌ترین سطح در ۱۲ روز گذشته رسید

dlrprice.jpgیورونیوز - نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران یک روز پس از پایان سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران که به گفته او منجر به حصول توافق در خصوص چارچوب همکاری‌های فنی با مقامات ایرانی شده، به پایین‌ترین سطح در ۱۲ روز گذشته رسید.

همزمان با افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام، بهای آزاد دلار در جریان معاملات روز یکشنبه تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد؛ نرخی که آخرین بار طی مبادلات روز چهارشنبه، سوم اسفند (۲۲ فوریه) ثبت شده بود و پس از آن طی ۱۱ روز گذشته خرید و فروش دلار در بازار آزاد تهران همواره با قیمت‌های بالاتر از این نرخ انجام شده بود.

بدین ترتیب، نرخ آزاد دلار در مقایسه با رکورد تاریخی ثبت شده در جریان داد و ستدهای ۷ اسفند گذشته نزدیک به ۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت آزاد دلار در حالی روز یکشنبه در دامنه ۵۱ هزار و ۶۰۰ تا ۵۲ هزار تومان نوسان کرد که نرخ کشف شده دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هم پس از صعود مستمر طی ۹ روزکاری گذشته بالاخره کاهش یافت و از ۴۴ هزار و ۸۱۶ تومان به ۴۳ هزار و ۵۷۹ تومان رسید.

nemoodar.jpgدر شرایطی که نرخ کشف شده هر یورو نیز روز یکشنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۴۶ هزار و ۳۹۵ تومان بود، در بازار آزاد تهران بین ۵۵ هزار تا ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان رقم خورد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

امیدواری به احیای برجام در حالی همزمان با سفر رافائل گروسی در برخی محافل داخلی و خارجی افزایش یافته که سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ساعتی بعد از کنفرانس مشترک مطبوعاتی مدیر کل آژانس انرژی اتمی و همتای ایرانی اش در تهران اصالت برخی از گزارش ها در مورد توافق دوجانبه را زیر سئوال برده است و همزمان محافل حقوق بشری و دولتمردان کشورهای غربی وضعیت امنیتی بوجود آمده برای دانش آموزان دختر در آستانه نوروز را با دقت دنبال می کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy