Tuesday, Mar 7, 2023

صفحه نخست » برنارد هنری لوی کیست؟ چرا عکس او با گلشیفته فراهانی جنجالی شد؟

golshifteh.jpgتصاویر منتشر شده یک رسانه فرانسوی نشان می‌دهد گلشیفته فراهانی با برنارد لوی فیلسوف جنجالی فرانسوی دیدار کرده است.

برنار-آنری لِوی؛ اندیشمند، شخصیت رسانه‌ای و نویسنده فرانسوی است. وی برندهٔ جوایزی همچون جایزه مدیسی و جایزه انترالیه شده‌است.

بی بی سی - برنار هانری لوی در کتاب "امپراطوری و پنج پادشاه" نظراتش را درباره مسائل ژئوپولیتیک خاورمیانه به ویژه مسئله کردها ارائه و از "درستی مبارزه" برای تشکیل یک حکومت مستقل کرد در منطقه دفاع می‌کند. منظور لوی از "پنج پادشاه"، کشورهای روسیه، ترکیه، چین، ایران و عربستان سعودی است.

این نویسنده در گفتگویی درباره وجه اشتراک این پنج کشور گفته است: "پیشتر دوره فاشیست‌ها را تجربه کرده‌ایم، دوره کمونیست‌ها، و دوره اسلام رادیکال. اما امروز با وام گرفتن از این سه، چیزی دیگری اختراع شده که من در این کتاب آن را توضیح داده‌ام، یک موج حمله در پنج جبهه علیه اروپا و غرب."

بار برنار هانری لوی در فصل چهارم بخش دوم کتاب "امپراطوری و پنج پادشاه" ایران می‌پردازد.

او در ابتدای این بخش می‌نویسد: "در روابط میان قدرت‌ها، حتی قدرت‌هایی که با هم دشمن هستند، هم مواجهه وجود دارد و هم همرنگی. از یک سو، ارزش‌هایی هست که رقیب آنها را رد می‌کند و از طرف دیگر، تلاش می‌کند که آنها را به عنوان غنایم برای خود بردارد و صاحب شود."

برنار هانری لوی یکی از مثال‌هایی که در این زمینه ارائه می‌کند، تغییر نام کشور پرشیا یا پارس به ایران است که در زمان رضاشاه صورت گرفت. این نویسنده فرانسوی می‌نویسد که این تغییر به خواست آلمان نازی صورت گرفته است: "او (رضاشاه) فکر می‌کرد امپراطوری جدید آلمان که در حال تولد است، نه رومی و نه ژرمنی است، بلکه آریایی است."برنار هانری لوی سپس در صفحات بعدی کتاب توضیح می‌دهد که آلمان چگونه از طریق هیأت نمایندگی ایران در برلین، پیشنهاد تغییر نام پارس به ایران را به حکومت تهران ارائه کرد.

نویسنده کتاب "امپراطوری و پنج پادشاه" می‌نویسد همزمان رادیوی فارسی‌زبان آلمان از ائتلاف میان "آریایی‌های شمال" و "ملت زردشت" سخن می‌گوید و هیتلر را چونان امام دوازدهم شیعیان معرفی‌ می‌کند که شیعیان قرن‌هاست منتظر ظهور او هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy