Wednesday, Mar 8, 2023

صفحه نخست » خطر "از بین رفتن" کشور ژاپن

japan.jpgاگر ژاپن نتواند کاهش نرخ تولد را مهار کند از بین می‌رود

یکی از مشاوران ارشد نخست‌وزیر ژاپن هشدار داد که اگر برای مهار کندی نرخ زاد و ولد اقدامی صورت نگیرد، این کشور «ناپدید» می‌شود

ایندیپندنت فارسی - این سخنان تنها چند روز پس از آن منتشر شد که ژاپن اعلام کرد تعداد نوزادانی که در سال گذشته متولد شده‌اند، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

براساس داده‌های وزارت بهداشت ژاپن، تعداد نوزادان در سال ۲۰۲۲ به ۷۹۹ هزار و ۷۲۸ نفر رسید که ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و به کمترین میزان از زمان شروع ثبت رکورد در سال ۱۸۹۹ رسید.

در این داده‌ها آمده است که در همین مدت، تعداد مرگ و میرها با افزایش ۸.۹ درصدی به ۱.۵۸ میلیون نفر رسیده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

پس از آنکه ژاپن در ۲۸ فوریه خبر رکورد پایین زاد و ولد را اعلام کرد، ماساکو موری، مشاور نخست‌وزیر ژاپن، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ هشدار داد: «اگر به همین منوال پیش برویم، این کشور ناپدید می‌شود.»

او گفت: «افرادی که مجبورند روند ناپدید شدن را بگذرانند با صدمات بزرگی مواجه می‌شوند. این بیماری وحشتناکی است که کودکان را مبتلا می‌کند.»

او گفت که میزان زاد و ولد در این کشور «به‌تدریج کاهش نمی‌یابد، بلکه به سرعت رو به پایین می‌رود.»

او توضیح داد: «افت ناگهانی یعنی کودکانی که اکنون به دنیا می‌آیند، به جامعه‌ای پرتاب می‌شوند که نابهنجار و کوچک می‌شود و توان فعالیت خود را از دست می‌دهد.»

به گفته این مشاور، نظام تامین اجتماعی ژاپن از هم می‌پاشد، قدرت صنعتی و اقتصادی کاهش می‌یابد و ارتش نیروی کافی برای محافظت از کشور نخواهد داشت.

او اذعان کرد که به‌دلیل کاهش تعداد زنان در سنین باروری، برای معکوس کردن کاهش سریع نرخ زاد و ولد در کشور خیلی دیر شده است، اما تاکید کرد که دولت برای کمک به کاهش این خسارت باید تمام توان خود را به کار بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy