Monday, Mar 13, 2023

صفحه نخست » هشدار فرمانده نیروی انتظامی تهران بعد از فراخوان سه روزه برای چهارشنبه‌سوری

chaharshanbe.jpgرادیو بین المللی فرانسه - فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در آستانه چهارشنبه‌سوری، به شهروندان پایتخت هشدار داد برای «تامین امنیت» از «نیروهای مردمی» و «ظرفیت مساجد» استفاده خواهد شد. این هشدار به شهروندان در آستانه فراخوان سه روزه اعتراضی برای مراسم چهارشنبه‌سوری اعلام شده است. شماری از فعالان برای زنده‌نگاه‌داشتن جنبش زن، زندگی، آزادی، همزمان با مراسم چهارشنبه‌سوری، فراخوان سه روزه اعتراضی دادند.

سرتیپ عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت، در جمع خبرنگاران، با اشاره به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری، گفت: از مدت‌ها قبل اقدامات برای چهارشنبه‌سوری آغاز شده است.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت، با بیان اینکه ۱۲۴ نفر به دلیل ارتکاب جرائم مرتبط با چهارشنبه‌سوری دستگیر شده‌اند، هشدار داد: افرادی که در این شب برای شهروندان «مزاحمت» ایجاد کنند تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند.

***

این مقام ارشد پلیس تهران، استفاده از نیروهای «مردمی» و «ظرفیت مساجد» در تامین امنیت شب چهارشنبه‌سوری را تدابیر نیروی انتظامی اعلام کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

فرمانده نیروی انتظامی تهران، در حالی از حضور لباس‌شخصی‌ها برای «تامین امنیت» مراسم چهارشنبه‌سوری سخن گفته است که فراخوان‌های وسیعی برای سه روز منتهی به چهارشنبه‌سوری در سراسر ایران، منتشر شده است.

این فراخوان، در ادامه فراخوان‌های پیشین و در ادامه جبنش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، پس از مرگ مهسا امینی، در زمان بازداشت توسط نیروی انتظامی، اعلام شده است.

به نظر می‌رسد هشدار فرمانده نیروی انتظامی تهران، نشانگر نگرانی مسُولان جمهوری اسلامی از شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات مردم در روزهای پایانی سال باشد.

فراخوان‌دهندگان برای چهارشنبه‌سوری، متشکل از شماری از کمیته‌های دانشجویی و جوانان محلات، با اشاره به توجه ویژه ایرانیان به مراسم چهارشنبه‌سوری، بر عزم راسخ خود برای «مقابله با فرهنگ غم و عزا» که جمهوری اسلامی سال‌ها تلاش کرده است آن را بر مردم ایران تحمیل کند، تاکید کردند.

فراخوان‌دهندگان تصریح کردند: ادامه جنبش زن، زندگی، آزادی، همزمان شده است با «حملات شیمیایی به دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی» و به موازات آن «گرانی و نورم بی‌سابقه» که شرایط وحشتناکی را بر مردم کشور تحمیل کرده است.

در فراخوان برای چهارشنبه‌سوری به برگزاری حرکت اعتراضی در روز جهانی زن، هشتم مارس اشاره شده و یادآوری شده است: همزمان با فراخوان برای چهارشنبه‌سوری و روزهای قبل و بعد از آن، این مراسم را به «نماد مبارزه علیه حکومت سرکوبگر و فرهنگ عقب‌مانده آن» تبدیل می‌کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy