Monday, Mar 13, 2023

صفحه نخست » سیاست‌ورزی در آبریزگاهِ مسجد شاه! مسعود نقره‌کار

noghrehkar.jpgمنشوری با عنوان "منشور همبستگی و سازماندهی برای ایران (مهسا)" از سوی ۶ شخصیت سیاسی در خارج از کشور منتشرشده است. در مقدمه منشور آمده است: «همه‌ی ما که زخمی از جمهوری اسلامی بر جان و تن خود داریم، راه رسیدن به ایرانی آزاد و دموکراتیک را گذار از جمهوری اسلامی می‌دانیم. رسیدن به این هدفِ نهایی نیازمند سه عامل همبستگی، سازماندهی و مبارزه‌ی مستمر است. " تدوین‌کنندگان این منشور تاکید کرده‌اند که این منشور ابتدا بر فعالیت‌های خارج از کشور تکیه می‌کند که می‌تواند زمینه را برای مشارکت فعالانه‌ی کنش‌گران داخل کشور فراهم کند. " و... (۱)

تردیدی نیست متن این منشور و تلاش سیاسی تدوین کنندگان آن می‌تواند مورد موافقت، مخالفت و نقد قرار بگیرد، همچنانکه بسیارانی از اهل سیاست و قلم این اقدام و متن را نپذیرفته‌اند، قبول ندارند و نظر خود را به صراحت اعلام کرده‌اند. برخی افراد مخالف این منشور و تدوین کنندگان آن اما به جای نقد این اقدام و نقد و نفی متن منشورعلاوه بر ترور شخصیت برخی از افرادی که درتهیه و تدوین این منشور نقش داشته‌اند به تخریب، خوارداشت و نکوهش این منشور و افراد تهیه کننده آن روی آورده‌اند و این منشور را به "من شور" و "آفتابه" تشبیه کرده‌اند و... (۲)

تاسف بار نیست؟ وقتی سیاست ورزی در میان بخشی از اپوزیسیون به این حد از سقوط و انحطاط کشیده شده است که حتی تلاش عده‌ای برای برچیدن بساط حکومت اسلامی تحمل نمی‌شود و برای تحقیر و بی ارزش جلوه دادن، حاصل زحمات آن‌ها را به آفتابه (که البته شوینده و روبندۀ فضولات هم هست) تعبیر و تشبیه می‌شود، ازآخوندها و " آفتابه داران مسجد شاه" تکیه زده بر قدرت چه انتطاری می‌توان داشت؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- منشورِ همبستگی و سازماندهی برای آزادی (مهسا)
۲- این نوشته رضا تقی زاده، تحلیگر سیاسی و دانشگاهی در بارۀ منشور همبستگی است: " من - شور همبستگی» که در غیاب ملی گرایان ایران، با توطئه نایاک و سفارش یاکریم سنجدپور، امثال خودشیفته و مبتدی بسازند، در خور آبریزگاه مسجد شاه هم نیست. ارزانی خودشان! من شور را نگهدارند - زمان زرد کردن آنها میرسد..... همراه با عکس چند آفتابه!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy