Saturday, Mar 25, 2023

صفحه نخست » «دروغ‌گویی» دولت بایدن با تحویل دادن ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران

biden_banner2.jpgتد کروز دولت بایدن را به «دروغ‌گویی» و تحویل پول نقد به ایران متهم کرد

العربیه - آدام کردو، نویسنده و روزنامه‌نگار ارشد «واشنگتن فری بیکن» جمعه در رشته توئیتی خبر داد که بایدن مجوز پرداخت‌های نقدی تازه به ایران را تایید کرده است.

کردو، جمعه، 4 فروردین با اشاره به اینکه پیشتر ادعای معافیت تحریمی که اجازه پرداخت به ایران را می‌دهد، از سوی دولت بایدن انکار شده بود، تاکید کرد که معافیت تحریمی جدید، اجازه پرداخت پول نقدی به ایران را می‌دهد.

در همین ارتباط و در واکنش به این خبر تد کروز، سناتور آمریکایی در توئیتی دولت بایدن را متهم کرد که با دروغ‌گویی تنها چند روز قبل از اعمال معافیت‌های جدید، گفته بود که تحریم‌های ایران را لغو نمی‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

آمریکا از تاریخ 8 مارس و همزمان با روز جهانی زن پی در پی، تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای نظامی و دولتی ایران وضع کرده بود.

از سویی پیشتر ایران مدعی شده بود که با مجوز لغو تحریم‌ها دولت عراق قرار است 500 میلیون دلار پول صادرات برق ایران را به این کشور، به‌صورت نقدی پرداخت کند.

دولت بایدن اما در واکنش خود پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ایران، آن را رد کرده بود.

حال این معافیت از تحریم در حالی به رژیم ایران داده می‌شود و منجر به برانگیخته شدن خشم جمهوری‌خواهان شده که ارتش آمریکا متعاقب یک حمله پهپادی به نیروهای خود در سوریه که منجر به کشته شدن یکی از پیمانکارانش شد، شب گذشته مواضع نیروهای ایران را در سوریه هدف قرار داد و اعلام کرد که حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در سوریه منشاء ایرانی داشته است.

به‌رغم این تنش‌ها، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، جمعه 4 فروردین در مصاحبه‌ای با «سی ان ان» ضمن اشاره به تهدیدهای گروه «داعش» و گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در سوریه، در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده در صدد منازعه با ایران نیست و تهران نباید در حمایت از حملات به مقرها و تاسیسات آمریکایی مشارکت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy