Sunday, Apr 2, 2023

صفحه نخست » نهی از منکر کشکی

tasvir.jpgنقض توحشی با روکشی متدینانه

مجید مرادی

آنچه در طرقبه انفاق افتاد توحشی با روکشی متدینانه بود. نام آن را می‌توان نهی از منکر کشکی نامید که با پاشیدن ماست به سر دو خانم بی روسری انجام شد. حتی با دزد هم این گونه رفتار کردن غیر شرعی و غیرقانونی است. امام علی راضی نبود با قاتلش هم این گونه رفتار کنند.

بارها نوشتیم و گفتیم که بی حجابی بخش اعظم زنان لبنانی موجب تباه شدن جوانان شیعه نشد و خود نصرالله هم هیچ گاه صف حزب الله را از این دست زنان جدا نکرد و در هر شهر و روستای بخش شیعه نشین جنوب لبنان پا گذاری زنان با حجاب و بی حجاب را همه جا حتی درون یک خانه می توانی ببینی ونفرتی در میانشان نیست.

گوقتی زیاد الرحبانی پسر فیروز ستاره آواز عربی گفت مادرش (که مسیحی است) سیدحسن نصرالله را دوست دارد برخی فیروز را سرزنش کردند که چه معنی دارد خواننده زنی مسیحی از یک روحانی مسلمان خوشش آید؟! اما سیدحسن در اولین سخنرانی اش گفت چرا بر طبل نفرت می کوبید؟! یعنی هیچ کس حق ندارد کسی را دوست داشته باشد؟!

اما این جا چه خبر است؟! چرا مردم را در مقابل هم قرار می دهید؟! باورهای دینی را دستمایه نفرت افکنی نکنید. نگذارید زنان محجبه هزینه نهی از منکر کشکی شما را بپردازند. بالاخره جواب های هوی است و هر تحقیری واکنش مشابه در پی دارد.

در آن سو هم جاهلان کم نیستند و اگر بر چادر یک زن محجبه ماست بپاشند سببش چنین جاهلانی هستند.

چرا برخی نمی فهمند که با نقض کرامت انسان نمی توانند باور دینی خود را منتشر کنند؟! کدام واجب دینی با زور رواج یافته که حجاب رواج یابد؟!

چنین رفتارهایی با کرامت انسان ناسازگار است. کرامت انسان ذاتی است و انگیزه های دینی مجوز نقض این کرامت را فراهم نمی کند. غالب مردم از این سبک کشکی شما متنفرند. این رفتار آن قدر زننده و نتیجه اش معکوس بود که حتی حمید رسایی از آن تبری جست. یعنی فاجعه تا این حد عمیق است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy