Sunday, Apr 2, 2023

صفحه نخست » عکس بی‌حجاب جنجالی بلاگر روس در کنار دو عضو نیروی نظامی جمهوری اسلامی

ایران وایر - انتشار عکسی از یک زن بلاگر اهل روسیه در میدان آزادی تهران با واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

azadi.jpgدر این تصویر که روز دوشنبه ۱۴ فروردین منتشر شده است، کریستینا بوشه، بلاگر اهل روسیه بدون حجاب حکومتی دیده می‌شود در حالی که دستانش را بر شانه‌های دو نیروی نظامی جمهوری اسلامی گذاشته است.

کاربران فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی به این تصویر واکنش گسترده‌ای نشان داده و آزادی خانم بوشه را نشانه داشتن حق کاپیتولاسیون توسط روس‌ها در ایران دانسته‌اند.

یکی از کاربران توییتر در این‌باره نوشته است:‌ «بلاگر اینستاگرام اهل روسیه این عکس را منتشر کرده اما نه برج آزادی پلمب شد نه صدایی از مجلس درآمد و نه وزارت دادگستری واکنش نشان داد».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

فرد دیگری نیز با انتشار این تصویر نوشته است: «بعد از گردش تهران احتمالا این بلاگر روس رستوران هم رفته است.سوال: آیا رستورانی که رفته پلمب شده است؟»

انتشار این عکس در میان فشار گسترده حکومت ایران برای تحمیل حجاب اجباری به زنان ایران صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته خود را به شکل پلمب گسترده اماکن تجاری و حملات نیروهای «آتش به اختیار» حکومت به زنان نشان داده است.

این نخستین بار نیست که زنان روس در ایران آزادانه قوانین حکومتی حجاب اجباری را نقض می‌کنند.

در ۲۶ اسفند سال گذشته و هم‌زمان با برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در دریای عمان نیز انتشار عکس‌هایی از پوشش یکی از افسران زن ارتش روسیه در ایران خبرساز شد.

در تصاویری که خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران از نشست خبری این رزمایش مشترک در منطقه سوم دریایی نداجا کنارک منتشر کرد، یک افسر زن روس بدون روسری و بدون رعایت معیارهای حکومتی حجاب اجباری در ایران دیده می‌شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy