Tuesday, Apr 4, 2023

صفحه نخست » نامه محرمانه نمایندگان خامنه‌ای به رئیسی

letter.jpgبی بی سی - محمد جواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و نماینده رهبر ایران گفته است که نمایندگان ولی‌فقیه نامه محرمانه‌ای درباره حجاب به ابراهیم رئیسی نوشته‌اند.

در ادامه افزایش فشار مقام‌های جمهوری اسلامی، آقای اکبری، گفته که «نامه‌ای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به صورت محرمانه برای رئیس‌جمهور ارسال شده است».

جزئیات این نامه مشخص نیست اما آقای حاج‌علی‌اکبری گفته «ارکان مرتبط نظام برای ترویج الگوی زیست عفیفانه، دغدغه‌مند و مشغول فعالیت هستند اما در عین حال دشمن می‌خواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم و ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی تبدیل نماید».

با آغاز اعتراضات به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، شمار بیشتری از زنان در مخالفت با حجاب اجباری، از رعایت پوشش اسلامی در امکان عمومی سرباز زدند. مقامات حکومت ایران که در دوران اعتراضات کمتر به این موضوع می‌پرداختند در روزهای اخیر خواهان مقابله با مخالفان حجاب شده‌اند.

نماینده خبرگان: حجاب ویترین اسلامیت است نمی‌توانیم به راحتی بگذریم

در ادامه انتقادهای محافظه‌کاران ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفته «تمرکز دشمنان» بر موضوع زنان است. او اضافه کرد که حجاب ویترین اسلامیت مردم ما است و بر همین اساس مسأله حجاب موضوعی نیست که بتوانیم به راحتی از آن بگذریم.

او خواستار نظارت بر دستور العمل وزارت کشور شده است. نماینده اصفهان در مجلس خبرگان نیز خواستار «ورود جدی دستگاه‌های مسئول» به موضوع حجاب شده است.

اخیرا وزارت کشور ایران در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده ‌است که «درباره حجاب عقب نشینی نمی‌کنیم». وزارت کشور در بیانیه خود شعار «زن، زندگی، آزادی» را «عوام فریبانه» و «فتنه ترکیبی» توصیف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy