Monday, Apr 3, 2023

صفحه نخست » آتش‌سوزی هم‌زمان در شهر صنعتی شیراز و کارخانه الکترواستیل مشهد

4-5.jpgایندیپندنت فارسی - مقام‌های آتش‌نشانی مشهد گفتند که پس از ساعت‌ها آتش‌سوزی گسترده در «کارخانه الکترواستیل» بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان با مهار حریق از انفجار «مخازن مواد شیمیایی» و «مخزن ۳۰ هزار لیتری گاز» این کارخانه جلوگیری کرده‌اند. در همین حال، شهرک صنعتی شیراز نیز شاهد دو آتش‌سوزی هم‌زمان در «کوره مواد اولیه پلی اتیلن» و «مخزن۲۰ هزار لیتری» یک کارخانه بوده است.

بخش گسترده‌ای از کارخانه الکترواستیل مشهد در آتش‌سوزی عظیمی که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود و بیش از پنج ساعت ادامه داشت، سوخت و مقام‌های مسئول در مرکز استان خراسان رضوی گفتند که بعد از پنج ساعت و با استفاده از بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان و ده‌ها خودروی آتش‌نشانی این آتش‌سوزی مهار شده است.

مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد، درباره زمان آغاز این آتش‌سوزی گفت: «با اعلام وقوع آتش‌سوزی در کارخانه الکترواستیل در ساعت ۷ و ۸ دقیقه صبح سه‌شنبه پانزدهم فروردین، بیش از ۶۰ خودرو آتش‌نشانی سبک و سنگین و خودروهای بیل مکانیکی و ۳۰ دستگاه تانکر آبرسانی به محل اعزام شدند.»

رضایی افزود که ابعاد و گستردگی این آتش‌سوزی چنان بود که بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان از ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی مشهد و دیگر شهرهای مجاور به محل این کارخانه اعزام شدند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد، «نیروی امدادی و آتش‌نشانان ساعت‌ها در محوطه این کارخانه در حال عملیات اطفای حریق بودند و سرانجام، پس از بیش از پنج ساعت آن را مهار کردند، اما همچنان در محل این کارخانه حضور دارند و در حال انجام عملیات «لکه‌گیری و کاوش» در محوطه کارخانه هستند».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مهدی رضایی همچنین گفت که آتش‌نشانان با جلوگیری از سرایت آتش به بخشی‌هایی از محوطه کارخانه که در آن «مخازن مواد شیمیایی» قرار داشت، از وقوع انفجار در این مخازن مواد شیمیایی جلوگیری کردند.

جاده مشهد به قوچان و همچنین بزرگراه پیامبر اعظم شهر مشهد که محل استقرار این کارخانه است تا ساعت‌ها شاهد ترافیک سنگین بود و نیروهای انتظامی بخشی از این بزرگراه را نیز مسدود کردند.

معاون آتش‌نشانی مشهد دلیل وقوع اتش‌سوزی در کارخانه الکترواستیل را نامعلوم عنوان کرد و گفت که «علت دقیق حادثه پس از بررسی‌های کارشناسان اعلام خواهد شد».

مقام‌های شهر مشهد گفتند که در این آتش‌سوزی گسترده کسی جان خود را از دست نداده است، اما عملیات «لکه‌گیری و کاوش» تا ساعت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

هم‌زمان، سخنگوی آتش‌نشانی مشهد گفت که بخش عمده «انبار کارخانه الکترواستیل در جریان این آتش‌سوزی به‌دلیل حجم بالای حریق» تخریب شد و در جریان عملیات آتش‌نشانان «انفجار‌های متعددی» در این کارخانه رخ داده است.

این مقام آتش‌نشانی مشهد تاکید کرد که یکی از هدف‌های اصلی آتش‌نشانان در عملیات اطفای حریق این کارخانه آن بود «تا از سرایت آتش به مخزن گاز این کارخانه جلوگیری کنند، چرا که مخزن گاز این کارخانه ۳۰ هزار لیتری» است.

سخنگوی آتش‌نشانی مشهد افزود که برای مهار این آتش‌سوزی گسترده علاوه بر ۶۰ خودروهای آتش‌نشانی و ۱۵۰ آتش‌نشان حتی از «تانکر‌های آبیاری فضای سبز» نیز استفاده شده است.

از سوی دیگر، مقام‌های آتش‌نشانی شیراز نیز از وقوع همزمان دو آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شیراز خبر دادند. این آتش‌سوزی‌ها در «کوره مواد اولیه پلی اتیلن» و «مخزن ۲۰ هزار لیتری روغن در یک شرکت تولیدی روغن موتور خودرو» در نزدیکی محل آتش‌سوزی اول شهرک صنعتی شیراز به وقوع پیوست.

هادی عیدی‌پور، سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز، با تایید وقوع دو آتش‌سوزی هم‌زمان در شهرک صنعتی شیراز گفت که این آتش‌سوزی‌ها طی دوشنبه شب و ساعت‌های بامداد سه‌شنبه رخ داد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز افزود که «آتش‌سوزی کوره مواد اولیه پلی اتیلن با حجم ۶۰ متر مکعب در سوله تولید واقع در شهرک صنعتی شیراز» و آتش‌سوزی دوم در «مخزن ۲۰ هزار لیتری روغن در واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی شیراز» رخ داد.

عیدی‌پور افزود که این آتش‌سوزی‌ها به علت «شرایط خطرناک» و احتمال سرایت به اطراف، با اعزام گسترده تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی پس از ساعاتی مهار شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شیراز از ارائه جزئیات بیشتر درباره دو آتش‌سوزی‌ هم‌زمان در دو مرکز مختلف واقع در شهرک صنعتی شیراز خودداری کرد، اما گفت که «هیچ تلفات انسانی نداشتیم و علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها نیز پس از بررسی توسط کارشناسان اعلام خواهد شد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy