Wednesday, Apr 5, 2023

صفحه نخست » محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان بازداشت شد

habibi.jpg هرانا - محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، امروز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه، توسط ماموران امنیتی در محل کار خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل آقای حبیبی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران بازداشت شد.

خدیجه پاک ضمیر همسر محمد حبیبی اعلام کرد: "ظهر امروز چهار نفر از ماموران اداره اطلاعات غرب استان تهران پس از حضور در مدرسه و با در دست داشتن حکم بازداشت، همسرم محمد حبیبی را دستگیر کردند. ماموران به همراه او جهت تفتیش منزل به خانه آمدند و با فحاشی نسبت به ایشان و بنده، وی را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. "

👈 مطالب بیشتر در هرانا ـ سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

آقای حبیبی در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، از زندان اوین آزاد شده بود.

محمد حبیبی پیشتر در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا در خردادماه همان سال، به یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه سال گذشته، در دادسرای اوین برگزار شده بود. آقای حبیبی نهایتا در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس، دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه‌ها و منع خروج از کشور محکوم شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy