Thursday, Apr 6, 2023

صفحه نخست » صحبت های کم‌سابقه نماینده خامنه‌ای در کردستان: آتش به اختیاری حجاب برای بانوان ما جواب نمی‌دهد

pourzehbi.jpgنماینده ولی فقیه در کردستان: بانوان کردستان پوشش خاص خود را دارند / کارهای سلبی دیگر پاسخگو نیست

عبدالرضا پورذهبی، نماینده خامنه‌ای در کردستان به سایت جماران گفت: «در کردستان ما در خیابان قدم می‌زنیم یا داخل ماشین مشاهده می‌کنیم که اغلب زنان پوشش خود را به شکل اختیاری دارند.» او افزود: «بحث آتش به اختیار در این موضوع در کردستان پاسخگو نیست.»

***

پورذهبی گفت، بحث کشوری حجاب بحث جداگانه‌ای است. در منطقه کردستان اغلب پوشش زنان، مثل سبک خاصی که ما داریم، یعنی چادر مشکی نیست. بانوان کردستان پوشش خاص خود را دارند. لذا نسخه کردستان با جاهای دیگر متفاوت است. از طرفی هم کارهای سلبی خصوصا بعد از اتفاق اخیر دیگر پاسخگو نیست.

در کردستان ما در خیابان قدم می‌زنیم یا داخل ماشین مشاهده می‌کنیم که اغلب زنان پوشش خود را به شکل اختیاری دارند. الان زنی حجاب خود را بردارد به دلیل فضایی که اخیراً به وجود آمده، به او مثل گذشته اعتراض نمی‌شود. برخی از زنان حجاب خود را کنار می‌گذارند و احیانا اگر به اجباری بودن معترض باشند به شکل اختیاری این کار را انجام می‌دهند. بنابراین، وقتی که این فضا را داریم نیاز به تحریک بیشتر نیست. باید به مرور زمان و با صحبت، گفتگو و نرمش و از طرفی با حل مشکلات اقتصادی موجود، در موضعی قرار بگیریم که به آن وضع ثبات در حجاب برگردانیم.

اما اگر بخواهیم برخورد کنیم یا مثلا اتفاق آنچنانی بیفتد، به نظرم در کردستان این شکل اصلا جواب نمی‌دهد، چون حس مستقلی وجود دارد و اکثرا رعایت می‌کنند. چرا ما بیشتر از این تحریک کنیم که خدای نکرده اتفاق دیگری بیفتد، یکسری لجبازی‌هایی ایجاد شود و حادثه‌های دیگری بیفتد؟! بحث آتش به اختیار در این موضوع در کردستان پاسخگو نیست. همه با مسالمت و رفاقت با هم زندگی می‌کنند و با هم همکار هستند. ما خودمان مراجعاتی از همین طیف خانم‌ها داریم، جاهایی عزیزان مشاهده می‌شود که مراعات می‌کنند حالا ما نباید کاری کنیم که خدای نکرده لجبازی صورت گیرد.

برخی موضع‌گیری‌ها وضع را از این که هست پیچیده‌تر می‌کند و در کردستان مطلقا جواب نمی‌دهد، چون لباس اغلب بانوان چادر مشکی نیست، ولی بالاخره رعایت می‌کنند. ما نباید کاری کنیم که موج جدیدی ایجاد شود، من می‌توانم بگویم که برخی کارها نمی‌تواند صد درصد نسخه کردستان باشد. چون به لحاظ فرهنگی با صحبت کردن و به مرور زمان و با حل برخی مشکلات، می‌توان به هدف رسید؛ بانوان دوست دارند که پوشیده باشند و نیاز به تحریک نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy