Thursday, Apr 6, 2023

صفحه نخست » افشای تجاوز نیروهای لباس شخصی به دو مرد جوان

terrorists.jpgایران وایر - بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری ایران، در جریان اعتراضات سراسری اخیر در تبریز، سه نیروی «لباس شخصی» به دو جوان مرد معترض «تجاوز» کرده‌اند.

در گزارش «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان»، یکی از این مردان معترض در تبریز روایت کرده که نیروهای لباس شخصی پس از بازداشت، به او و شماری از افراد دستگیرشده، گفته‌اند باید «لخت» شوند. در واکنش به اعتراض او و یک مرد جوان دیگر، نیروهای «لباس شخصی» آن‌ها را به یک خودرو انتقال داده و پس از درآوردن شلوار، ابتدا با شوکر پاهای آن‌ها را بی‌حس کرده و سه نفر از آن‌ها «به نوبت، به او و معترض دیگری» تجاوز کرده‌اند.

این مرد که در این گزارش هویتش فاش نشده، در ادامه گفته که قاضی او را به «اقدام علیه امنیت ملی» و «شرکت در تجمع‌ها» متهم کرده و وقتی این معترض در گوش قاضی با گریه از تجاوز صورت‌گرفته خبر داده، قاضی نیز با جملات تحقیرآمیزی، او را تهدید کرده که خودش نیز به او «تجاوز» خواهد کرد.

پیشتر نهادهای حقوق بشری و برخی از زندانیان سیاسی روایت‌هایی از تعرض جنسی و تجاوز نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات سراسری منتشر کرده بودند. در بهمن ماه سال گذشته در گزارشی که روزنامه گاردین منتشر کرده بود، یازده معترض زن و مرد به گاردین در مورد موارد تجاوز، تعرض جنسی، خشونت جنسی و شکنجه در حین بازداشتشان روایت‌هایی گفته بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پس از قتل مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و آغاز اعتراضات سراسری مردم، حکومت تلاش کرده با برخورد سخت، خشونت شدید، صدور احکام سنگین مانند اعدام و ارعاب معترضان از طریق تجاوز جنسی و شکنجه، اعتراضات را سرکوب کند. این رویه باعث واکنش‌های گسترده جهانی به نقض حوقق بشر توسط جمهوری اسلامی شده و انتقاد گسترده هادهای حقوق بشری و فعالان اجتماعی را برانگیخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy