Thursday, Apr 6, 2023

صفحه نخست » با "پرزیدنت کندی بعدی" آمریکا آشنا شوید

6-1.jpgرابرت اف کندی جونیور نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود

ایندیپندنت فارسی - رابرت اف‌ کندی جونیور، کنشگر سیاسی که بیشتر به دلیل مبارزاتش برای بی‌اعتبار کردن واکسن‌های کرونا شناخته می‌شود، روز چهارشنبه نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا از طرف حزب دموکرات را اعلام کرد. البته او هنوز از برنامه‌های انتخاباتی خود حرفی نزده است.

رابرت اف‌ کندی جونیور، برادرزاده جان اف‌ کندی، رئیس‌جمهوری فقید آمریکا، است. جان اف کندی ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در جریان بازدیدی از شهر دالاس در ایالت تگزاس هدف سوءقصد قرار گرفت. ترور یکی از محبوب‌ترین روسای‌جمهوری تاریخ آمریکا همواره مشکوک و در هاله‌ای از ابهام بوده است. کاخ سفید پیش‌تر دستور انتشار هزاران سند محرمانه مرتبط با ترور سی‌وپنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا را صادر کرده بود.

رابرت اف کندی یک ماه پیش در یک گردهمایی سیاسی در نیوهمپشایر در مورد احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «راجع به نامزدی در انتخابات فکر می‌کنم. مهم‌ترین مانع برداشته شد و همسرم به من چراغ سبز نشان داد.»

او ماه گذشته هم در توییتی نوشت: «در صورتی که بتوانم برای تدارک کارزار انتخاباتی منابع مالی و نیروی داوطلب جذب کنم، در رقابت‌ها شرکت خواهم کرد».

او اولویت اصلی‌اش را «پایان دادن به ائتلاف فاسد میان قدرت دولتی و قدرت شرکت‌ها» اعلام کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

با اعلام نامزدی در انتخاب ریاست‌جمهوری، رابرت اف کندی آخرین نفر از صف طولانی اعضای این خانواده است که وارد سیاست می‌شود. خواهرش کاتلین از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ به عنوان معاون فرماندار مریلند خدمت کرد. برادرش جوزف از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۹ نماینده کنگره از ماساچوست بود و برادرش کریس کندی، نامزد ناکام فرمانداری ایلینویز در سال ۲۰۱۸ بود.

رابرت اف کندی ۶۹ ساله زمانی وکیل برجسته محیط زیست بود اما علائق او از جریان اصلی دموکرات‌ها به تئوری‌های توطئه کشیده شد و از همین‌رو آشکارا هدف انتقاد برخی از اعضای برجسته خانواده‌اش قرار گرفت. او که مدت‌ها به واکسن شک داشت، واکسیناسیون دوران کودکی را با اوتیسم مرتبط می‌دانست؛ ادعایی که متخصصان پزشکی به‌شدت به آن تاختند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کتاب خود ادعا کرد که دکتر آنتونی اس. فاوچی، مشاور ارشد جو بایدن در امور پزشکی مرتبط با همه‌گیری کرونا، و بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با شرکت‌های دارویی «توطئه» کردند تا از واکسن‌ها سود ببرند. در پی آن، اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به دلیل «انتشار اطلاعات گمراه‌کننده» درباره واکسن، حساب او را بست.

رقابت‌های درون‌حزبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در حال شکل‌گیری است. در جناح دموکرات‌، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نامزدی خود را برای دومین دوره اعلام کند. ماریان ویلیامسون، نویسنده، نیز ماه گذشته دومین کارزارش برای رقابت‌های درون حزبی را آغاز کرد.

از طرف جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، نامزدی خود را برای رقابت‌های درون حزبی اعلام کرده است. نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، و ویوک راماسوامی، کارآفرین، نیز در این رقابت حضور دارند. در همین حال، رقبای احتمالی دیگر از جمله ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور پیشین، هنوز نامزدی خود را رسما اعلام نکرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy