Friday, Apr 7, 2023

صفحه نخست » جناب فتاپور فدایی خلق! مجازاتی که در کار نیست دستکم خجالت بکشید!؛ ف. م. سخن

519E45EB-6A0C-4626-8A87-B35C32524946.pngگفت و گوی جناب دکتر نوری زاده با جناب مهدی فتاپور را می شنیدم.

صدا و چهره ی ایشان، نسبت به دوران جوانی اش که جزو رهبران چریک های فدایی خلق، و بعد فداییان اکثریت بود فرق زیادی نکرده است. شباهت باقی مانده در صدا و چهره، باعث شد، بر اساس قانون پائولوف، بدن ام به لرزه بیفتد.

فتاپور، یک هوادار ساده ی کمونیست نبود که بگوییم تغییر خط سیاسی و مرام فکری اش، فقط به خودش مربوط است. او یکی از رهبران ابتدا یک سازمان چریکی مسلح، و بعد یک سازمان سیاسی حمایت کننده ی صد در صدی و بلکه هم دویست درصدی حکومت نکبت اسلامی بود که طی چهار دهه، همه چیز ش از فکر تا عمل زیر و رو شده و تنها چیزی که ظاهرا در او ثابت و پایدار مانده مخالفت و ضدیت اش با نظام شاهنشاهی ست.

یک فعال یا هوادار ساده ی سازمانی، مسوولیت عمل اش، به اندازه ی وزنی ست که در کار سیاسی دارد، و به همین میزان عمل اش بر جامعه تاثیر می گذارد که این وزن نسبت به جمعیت امروز مثلا چیزی حدود یک بر هشتاد میلیون است یعنی وزن زیادی نیست و به همین اندازه هم نسبت به جامعه مسوولیت دارد.

اما کسی مثل «رفیق» فتاپور سابق، و آقای فتاپور امروز، به عنوان رهبر یک گروه سیاسی پر طرفدار و تاثیر گذار بر جامعه ی وقت، مسوولیت بسیار بزرگی نسبت به جمعیت جوان و دنباله رو یی که تعدادشان کم نیست دارد و هر اشتباه او از تصمیم گیری عملی گرفته تا فکر و ایدئولوژی نظری بر سرنوشت این جمعیت تاثیر می گذارد.

می گویند انسان جایز الخطاست و این حرف درستی ست ولی در بعضی رشته ها، این خطا، حتی برای یک بار، پذیرفته نیست چرا که جان و زندگی تعداد زیادی انسان را به مخاطره می اندازد.

ما در خلبانی، هرگز از جمله ی انسان جایز الخطاست نمی توانیم استفاده کنیم و از زیر بار مسوولیت خطای خود شانه خالی کنیم.

اشتباهی که می تواند مثلا زندگیِ از ۴۰ تا ۴۰۰ مسافر را به خطر بیندازد.

اگر چنین خطایی صورت بگیرد، و خلبان به عنوان مسوول اصلی هدایت هواپیما زنده بماند، بعد از بررسی های همه جانبه، اگر مقصر شناخته شود، علاوه بر مجازات قانونی، دیگر هرگز اجازه ی پرواز نخواهد یافت.

اغلب چنین خطاکارانی بعد از تحمل مجازات هم در خفا و با تغییر محل اقامت و نام، زندگی خواهند کرد چرا که همواره در معرض انتقام گیری بازماندگان مسافران از دست رفته خواهند بود.

مهدی فتاپور، به عنوان یکی رهبران خطاکار سازمانی که هزاران جوان به دنبال آرمان های آن بودند و جان شان را برای رسیدن به این آرمان ها از دست دادند، متاسفانه، نه تنها جرائم اش بررسی نشده است بلکه بعد از چند عذرخواهی آبکی، همچنان در صدد سازمان سازی و رهبری سازمان های جدیدالتاسیس و خط و خطوط دادن به مردمی ست که می خواهند از شرّ حکومت نکبت اسلامی خلاص شوند.

در گفت و گوی جناب نوری زاده با فتاپور به مواردی اشاره شد که کماکان حیرت انگیز است و نشان از خط و خطوط اشتباه فتاپور و سازمان های متبوع او دارد که در مطلب بعدی به آن ها اشاره خواهم کرد....

«ادامه دارد...»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy