Wednesday, Apr 5, 2023

صفحه نخست » فیلم: حمله تروریستی مرگبار به گردشگران ایتالیایی و بریتانیایی در اسرائیل

isr.jpgایندیپندنت فارسی - گزارش‌های پلیس تل‌آویو از برخورد یک خودرو با عابران حاضر در خیابان کافمن، واقع در تل‌آویو، خبر داد. شاهدان عینی به هارآتص گفتند خودروی موردنظر سرعت خود را افزایش داد و با همان شتاب وارد پمپ بنزین شد. یکی از شاهدان عینی در ادامه تاکید کرد تیراندازی در ساحل بلافاصله پس از واقعه‌ پمپ بنزین به‌وقوع پیوست.

در لحظه تنظیم این گزارش، برخی منابع خبری، از جمله وبسایت «تایمز آو اسرائیل»، نوشتند از مجموع ۵ فردی که در تیراندازی صورت گرفته در ساحل تل‌آویو زخمی شدند، ۴ نفر افرادی بودند که به قصد گردشگری به اسرائیل آمده بودند. در عین‌حال بیمارستان‌هایی که افراد مجروح در آن بستری شده‌اند اعلام کردند تمام این پنج تن اتباع کشورهای دیگر هستند. بر اساس اطلاعات موجود تابعیت چهار تن از این پنج تن نیز مشخص شده است: ۳ شهروند بریتانیا و یک شهروند ایتالیا.

رسانه‌های اسرائیل نیز گزارش دادند نیروهای امنیتی اسرائیل به منزل عامل تیراندازی یورش برده‌اند تا اطلاعات و سرنخ‌های بیشتری از حمله تروریستیِ روز جمعه در تل‌آویو به‌دست آورند.

***

حملات تروریستی روز جمعه علیه شهروندهای اسرائیلی در نقاط دیگر این کشور نیز ادامه داشت. به‌گزارش رسانه‌های داخلی اسرائیل، دو خواهر بریتانیایی - اسرائیلی در جریان یک تیراندازی در کرانه باختری به‌قتل رسیدند و مادر این دو خواهر نیز به‌شدت مجروح شد.

رسانه‌های فلسطینی نیز با انتشار گزارش‌هایی از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان اعراب و نیروهای نظامی اسرائیل در کرانه باختری، به‌ویژه منطقه‌ای نزدیکِ جنین، خبر دادند.

گروه جهاد اسلامی نیز اعلام کرد نیروهای مسلح این گروه در حال درگیری با آن دسته از سربازن اسرائیل‌اند که وارد شهرهای تحت کنترل فلسطینی‌ها شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

از این‌رو دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای امنیتی اسرائیل در پی تقویت حضورشان در شهرهای مختلف این کشوراند تا به‌واسطه تشدید تدابیر امنیتی از وقوع حملات تروریستی به شهروندان اسرائیل پیشگیری به‌عمل آورند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy