Saturday, Apr 8, 2023

صفحه نخست » ارسال «طرح حجاب» برای سران قوا

hij.jpgرادیو فردا - کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از تدوین و ارسال «شاخص‌های حجاب» به ریاست جمهوری و قوه قضائیه خبر داد و همزمان سخنگوی این ستاد گفت: «طرحی که به سه قوه ارائه دادیم می‌تواند ظرف ۶ ماه مسئله حجاب را حل و فصل کند.»

با گسترش عدم رعایت «حجاب اجباری» از سوی زنان که به ویژه در پی اعتراضات به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد روند سریع‌تری به خود گرفته است، دستگاه‌های حکومتی ایران طی چند هفته گذشته موجی از پلمب واحدهای صنفی، تجاری و توریستی را آغاز کرده‌اند و همزمان طرح‌هایی برای محرومیت «زنان بی‌حجاب» از خدمات عمومی به اجرا گذاشته‌اند.

در تازه‌ترین مورد، ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک پمپ بنزین در مسیر زنجان به خودرویی که راننده زن آن از رعایت حجاب اجباری خودداری کرده بود، بنزین ارائه نمی‌کند.

در همین حال کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روز جمعه هجدهم فروردین ماه گفت که این ستاد «شاخص‌های حجاب» را مدون و به ریاست جمهوری و قوه قضائیه ارائه کرده است و پس از بررسی‌های نهایی به ادارات ابلاغ می‌شود.

صدیقی افزود که هم در تدوین «شاخص‌های حجاب» و هم در مراحل اجرا «مجموعه عفت‌ها یعنی عفت لباس، چشم و برخورد» در آن گنجانده شده است.

با آنکه اعمال «حجاب اجباری» یکی از چالش‌های جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته بوده است، علی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روز جمعه مدعی ارائه طرحی برای «حل و فصل» شش ماهه «مسئله حجاب» شد.

آقای خان‌محمدی، عدم رعایت حجاب را محدود به «بخش کوچکی از مردم» دانست اما همزمان با برگزاری رفراندوم درباره حجاب مخالفت کرد و گفت: «اگر ما برای مساله حجاب رفراندوم بگذاریم، فردا باید برای مساله دیگری این کار را بکنیم.»

سخنگوی ستاد امر به معروف گفت:«عموم مردم معتقد به حجاب اسلامی هستند، اما حالا یک نسل به آن بی‌اعتقاد هستند که نشان از بی‌توجهی به مساله فرهنگ‌سازی دارد.»

از سویی استانداری قم طی اطلاعیه‌ای «رعایت حجاب اسلامی در همه اماکن دولتی و عمومی، معابر و محل فعالیت اصناف و بخش خصوصی» و «انظار عمومی» را «الزامی» خواند و از «ضابطین انتظامی و قضائی» خواست تا از حجاب «پاسداری» کنند. استاندار همدان، نیز بانک‌ها را از ارائه خدمات به زنانی که حجاب رعایت نمی‌کنند، منع کرد.

همچنین محمود اسپانلو، دادستان گرگان، از پلمب پاساژهایی خبر داد که «تذکر حجاب را جدی نگیرند» و گفت: «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، باید آمران به معروف را در پاساژها مستقر کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy