Monday, Apr 10, 2023

صفحه نخست » گفتگوی تابوشکنانه عادل فردوسی پور و حمایت از خیزش انقلابی

ناگفته‌های جام جهانی ۲۰۲۲، عجیب‌ترین جام جهانی تاریخ تیم ملی، در گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با علیرضا جهانبخش در فوتبال ۳۶۰

***

ferdosipour.jpgرادیو بین المللی فرانسه - عادل فردوسی‌پور در جدیدترین برنامه خود مصاحبه‌ای با علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران داشته که در آن به حواشی پیرامون تیم ملی در ایام اعتراضات چند ماه گذشته در حین مسابقات جام جهانی فوتبال ٢٠٢٢ و نیز انتقادها به دیدار اعضای تیم ملی با ابراهیم رئیسی پرداخته است.

عادل فردوسی‌پور، گزارشگر و مجری محبوب فوتبال ایران بعد از هفت ماه وقفه، در اولین گفتگوی خود در برنامه فوتبال ٣‬٦‬٠ میزبان علیرضا جهانبخش ملی‌پوش و بازیکن باشگاه فاینورد هلند بود. بخش‌هایی از این برنامه که درباره پشت پرده برخی اتفاقات در تیم ملی در روزهای قبل و حین مسابقات جام جهانی بود در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازنشر شد.

عادل فردوسی‌پور که در ماه‌های اول اعتراضات چند باری در حمایت از اعتراض دانشجویان سخن گفته بود، در ابتدای این قسمت از برنامه فوتبال ٣‬٦‬٠ گفت: «یک وقفه طولانی داشتیم و در این مدت همه ما ناراحت و عزادار بودیم. صحبت درباره فوتبال و ساختن برنامه فوتبالی و مصاحبه فوتبالی گرفتن اولویت هیچ کدام از ما نیود. حرف‌های مهم‌تری برای شنیده شدن وجود داشت».

او با اشاره به جوان‌هایی که طی اعتراضات چند ماه گذشته جان خود را از دست دادند یا آسیب دیده‌اند، گفت : «همه آنچه بر ما در این ماه‌ها‌ گذشت بسیار دردناک بود و اثرش با ما خواهد بود و از حافظه جمعی ما پاک نخواد شد».

در ادامه گفتگو، کاپیتان تیم ملی از فشارهایی که روی بازیکنان در بازی دوستانه با اروگوئه وجود داشت گفت و افزود که با وجود تمایل و برنامه‌ریزی ملی‌پوشان برای بستن دستند مشکی در طول بازی، عده‌ای مانع از انجام این ابتکار بازیکنان شدند. او گفت: «شما می‌دانید که ما هر موقع [به اردو] می‌رویم یک سری افراد دورمان هستند که از یک سری چیزها جلوگیری می‌کنند».

جهانبخش با اشاره به شرایط جامعه در طول اعتراضات و همزمانی آن با مسابقات جام جهانی این دوران را یکی از «نقطه های سیاه دوره فوتبالی» خود ارزیابی کرد.

در بخش دیگری از گفتگو، علیرضا جهانبخش با اشاره به مشکلات موجود در جامعه ایران و مخصوصا تبعیض‌های موجود در زمینه حقوق زنان، گفت که مشکلات جامعه مشکلات ما هم هست. او در این باره مثال ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را ذکرد کرد: «حضور مادر و خواهر من در استادیوم به حالت یک آرزو در آمده» است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

کاپیتان تیم ملی فوتبال تاکید کرد که با وجود اینکه «قبل از بازی با انگلیس قطعا فشار وجود داشت که سرود [ملی] خوانده شود» اما ملی‌پوشان با هماهنگی و برای «احترام به مردم» تصمیم گرفتند که از خواندن سرود جمهوری اسلامی در بازی با تیم ملی انگلیس امتناع کنند.

کلیپ کامل:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy