Monday, Apr 17, 2023

صفحه نخست » آهنگ "مرگ بر کل نظام" شاپور

rap.jpgرپر محبوب این روز‌های ایران...

کاوه روشنگر - رادیو زمانه

گروه «ملتفت» با آهنگسازی مهدیار آقاجانی و متن‌های سروش لشکری معروف به «هیچکس»، شناخته شد. پس از ترک ایران اعضای گروه به فعالیت خود ادامه دادند و رفته رفته اعضای جدیدی مانند فدایی و شاپور به این گروه پیوستند.

مهدیار در تلفیق ساز‌های شرقی و موسیقی غربی به چنان مهارتی رسیده است که در حال حاضر می‌توان او را یکی از بهترین آهنگساز‌های رپ فارسی دانست.

مهدیار از ابتدای فعالیت خود به تلفیق ساز‌های شرقی و ایرانی با موسیقی غربی و هیپ هاپ پرداخته. همین ویژگی، یعنی آهنگسازی با رگه‌های ایرانی بسیار باب میل مخاطبان ایرانی‌ست، و این امر سبب شده تا دنبال‌کنندگان رپ فارسی توجه ویژه‌ای به آثاری داشته باشند که آهنگسازی آن‌ها به عهده‌ی مهدیار بوده است.

گروه «ملتفت» در متن آثار خود همیشه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه‌ی ایران پرداخته است. همچنین زبان کوچه و خیابان‌ و مثل‌های ایرانی در شعر‌های اعضای این گروه نقشی کلیدی دارد.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

شاپور به تازگی به صورت رسمی به عنوان عضوی از ملتفت معرفی شده است. او در سه سال گذشته آهنگ‌های «اطلاعات»، «قاسم کجایی»، و «کرکره» را به صورت تکی منتشر کرده است که آهنگسازی تمام آنها نیز برعهده‌ی مهدیار بوده است.

از هویت شاپور اطلاعات زیادی در دست نیست، آهنگ‌های او به شدت به نظام جمهوری اسلامی معترض‌اند و شاید همین دلیلی بر پنهان کردن هویتش باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy