Thursday, Apr 20, 2023

صفحه نخست » تناقض گویی در متن اطلاعیه حزب کومله کردستان، مروان مصلح

komala.jpgعبدالله مهتدی که در گروه همبستگی مهسا با رضا پهلوی همکاری می کند در صفحه توییتری خود متن کامل اطلاعیه حزب کومله کردستان ایران تحت عنوان "در محکومیت هیستریک شبه فاشیستها و تمامیت خواهان" را منتشر نموده است. در سایت گویا نیز به نقل از بی بی سی خبر آن آمده است. این بیانیه تند علیه مشخصا طرفداران مشروطه و حامیان رضا پهلوی با زبانی غیر سیاسی و افراطی و گزنده منتقدان و مخالفان دبیر کل حزب را شبه فاشیست و شاه اللهی لقب داده و آنها را بعنوان استبداد طلب و تمامیت خواه محکوم نموده است. مشخص نیست آیا این موضعگیری تند نتیجه خروج غیر رسمی رضا پهلوی از "گروه همبستگی مهسا" است یا نه؟

بر همگان روشن است که نهادهای اطلاعاتی امنیتی رژیم و ارتش سایبری وابسته به آنها با شگردهای مختلف و تظاهر به طرفداری از این گروه و یا مخالف آن گروه تلاش در ایجاد جنگ حیدری نعمتی و به جان هم انداختن نحله های مختلف اپوزیسیون هستند. در اطلاعیه حزب کومله کردستان با اشاره به "شورای همبستگی" نیز آمده است " هدف اینگونه تبلیغات سایبری ایجاد دشمنی و تفرقه در میان مخالفان رژیم , انداختن همه به جان هم, ایجاد اغتشاش فکری و بدبینی و نهایتا به کجراه بردن و به شکست کشاندن انقلاب زن زندگی آزادی است.

اطلاعیه مفرط حزب کومله کردستان در محکومیت طرفداران نظام پادشاهی و لمپن و قلدر خواندن آنها می گوید هدف از بین بردن روح مدارا و تزریق نومیدی به درون جنبش می باشد. اطلاعیه سپس با استفاده از واژه هایی نظیر "لودگی" و "لاتیگری" جمهوری اسلامی را به دلیل تلاش برای ایجاد تفرقه و "دو به هم زدن" محکوم کرده است؛ و از دبیر کل خود (عبدالله مهتدی) بعنوان یکی از شاخص ترین چهره های سیاسی ایران و نقش برجسته وی برای ایجاد همبستگی و زمینه سازی همکاری در میان اپوزیسیون ایرانی تاکید کرده است. اطلاعیه در ادامه از همه نیروهای مترقی و آزادیخواه و کثرت گرا درخواست می کند در قبال این رفتار مخرب و رژیم پسند که موجب تشتت و دلسردی در صفوف جنبش میشود سکوت نکنند". در حقیقت حزب کومله از بقیه گروهها و احزاب درخواست می کند سکوت نکنند و با حمله به شاه اللهی ها وارد این "جنگ حیدری نعمتی" شوند. وانگهی این حزب ادعای کثرتگرایی و مدارا را دارد, در حالی که در داخل خود همین حزب نتوانستند یکدیگر را تحمل کنند و به چندین شاخه تبدیل شدند. ادعای کثرتگرایی و مدارا از حزبی که در جنگ های خونین و درونی بین کردها صدها تن از نیروهای رقیب از حزب دموکرات کردستان ایران را کشتند. حال با تمسک به نظرات سایبری های رژیم خود را کثرتگرا و آزادیخواه و دموکرات جلوه می دهند.

https://twitter.com/RBehrouzDO/status/1648451233672474629

به باور نگارنده متن تند این اطلاعیه نقض غرض روح مندرج در آن است. زیرا نه تنها با طناب جمهوری اسلامی وارد چاه "اتهام زنی" متقابل شده است. بلکه عملن خود هیزم بیار آتشی شده است که در محکومیت آن تلاش نموده. عبدالله مهتدی و رضا پهلوی هر دو جزو شش باقی مانده گروه هشت (همبستگی مهسا) هستند. آیا حمله تند به طرفداران همسنگر خود (رضا پهلوی) و محکوم کردن آنها تحت عناوینی مثل "شبه فاشیست" و "شاه اللهی و تمامیت خواه و غیره واقعا شایسته و عاقلانه و منشاء همگرایی و مدارا است؟ خود اطلاعیه اذعان دارد که سایبری های رژیم تحت عنوان طرفدار یک جناح و یا مخالف جناح دیگر سعی در ریختن بنزین بر روی آتش نفاق و "اتهام پراکنی" متقابل مشغول فعالیت هستند. در نتیجه درایت و عقلانیت حکم می کند که آقای مهتدی نباید علیه رضا پهلوی یا طرفدارانش با اینگونه ادبیات تند و تفرقه برانگیز موضع گیری بکند. زیرا این دقیقا همان نتیجه ای است که رژیم می خواهد. ایجاد جنگ اتهام زنی متقابل و دعوا بین طرفداران دو به ظاهر متحد در گروه شش نفره همبستگی مهسا. آیا دبیرخانه کمیته مرکزی کومله به تبعات بقول خودشان "رژیم پسند" اطلاعیه "وحدت شکن" خود آگاهی داشته اند, یا اینکه بدون در نظر گرفتن تناقض های رفتاری بی پروا می گویند "جواب های هوی است؛ و جواب فحش, فحش".

بجای نادیده گرفتن سایبری های رژیم و یا عوامل تحریک کننده و فحاش در فضای مجازی, دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کومله مرتکب همان خطایی شده است که بصورت زیانبخشی تلاش در محکومیت آن کرده است. اینگونه اتهام زنی ها و آتش بیار معرکه شدن توسط عوامل گمنام سایبری قابل درک است. اما از دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کومله این انتظار نمی رفت که در محکومیت رقیب از همان ادبیات دشنام و ناسزا استفاده کند و عملا وارد زمین بازی جمهوری اسلامی بشود. بنابراین این اطلاعیه متناقض با ادعای مطرح شده در آن کار عاقلانه ای نیست و هیچ کمکی به ایجاد روح مدارا و امید به همکاری نمی کند. برای یک حزب سیاسی که این همه ادعا دارد, با یک سوت بقول خودشان "شاه اللهی" ها وارد زمین بازی جمهوری اسلامی شدن و به "تله" افتادن نشان از حکمت سیاسی و خردگرایی نیست.

مروان مصلح

mwrmosleh@gmail.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy