Thursday, Apr 20, 2023

صفحه نخست » هشدار نیروی دریایی ارتش به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز + واکنش واشنگتن

nuclearsub.jpgبه‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پنج‌شنبه ۳۱ فروردین اعلام کرد که نیروی دریایی به یک «زیردریایی هسته‌ای» آمریکا به نام «فلوریدا» در تنگه هرمز هشدار داده است. او گفت: «این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد.» به‌گفته شهرام ایرانی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی را «با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند». او درباره فاصله زیردریایی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران گفت «تا حدودی نزدیک شده بود».

آمریکا ادعای ارتش ایران درباره اخطار به زیر دریایی آمریکایی را «کاملا نادرست» خواند

یورونیوز - ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ادعای مقامات نظامی ایران در مورد هشدار به یک زیردریایی آمریکایی در تنگه هرمز را «اطلاعات نادرست» خواند و این اظهارات را تکذیب کرد.

فرمانده تیموتی هاوکینز در توضیح این ماجرا به خبرگزاری رویترز گفت: «امروز یا حتی اخیرا، هیچ زیردریایی آمریکایی از تنگه هرمز عبور نکرده است و این ادعا نشان‌دهنده نشر فزاینده اطلاعات نادرست از سوی ایران است.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

او تاکید کرد که انجام چنین اقداماتی از سوی ایران «کمکی به امنیت و ثبات دریایی منطقه نمی‌کند».

نیروی دریایی ایالات متحده، در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که زیردریایی فلوریدا با سوخت اتمی و مجهز به موشک‌های هدایت شونده، برای پشتیبانی از ناوگان پنجم آمریکا در بحرین عازم عملیات شده است.

نیروهای ایرانی و آمریکایی در گذشته نیز چندین تقابل را با یکدیگر تجربه کرده بودند. در اوایل آوریل، نیروی دریایی ایران اعلام کرد که یک هواپیمای شناسایی آمریکایی را در خارج از دهانه خلیج فارس شناسایی کرده و نسبت به آن هشدار داده است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ایران یک پهپاد آمریکایی را که گفته بود بر فراز مناطق جنوبی کشور در حال پرواز بود، سرنگون کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy