Friday, Apr 21, 2023

صفحه نخست » سخنی با جناب دکتر نوری زاده پیرامون ملاقات فرضی شاهزاده با محمود عباس یا ارسال پیام به او؛ ف. م. سخن

01997e1a7a68b0d143be8fd61b49d77096161b1e.pngجناب دکتر نوری زاده کارشناس خبره ی مسائل عرب و منطقه خاور میانه هستند و سخنان ایشان در مورد این منطقه از روی آگاهی کامل است و این که من به اندازه ایشان از موضوعات منطقه آگاهی ندارم علی القاعده برای ساکت ماندن من کافی ست.

اما این که جناب دکتر فرموده اند:

«آرزو داشتم حالا که او به بیت‌المقدس می‌رود که خاستگاه پیامبران است، و دیوار ندبه و کلیسای قیامت و مسجدالاقصی، (نمادهای مهم سه دین ابراهیمی)، در برابرش قرار دارند، از هر سه مکان بازدید کند و با این کار یک میلیارد و نیم مسلمان (که هیچ ربط و پیوندی با رژیم جهل و جور و فساد ندارند) و میلیون‌ها مسیحی و یهودی و بخش از ملت باورمند خود را شادمان کنند... اگر این‌ کار را هم نمی‌کردند، پیامی، توییتی برای محمود عباس، رئیس دولت خودمختار فلسطین، می‌فرستادند...».

این موضوع بیشتر مربوط به ما ایرانیان است و لذا به خودم اجازه می دهم چند کلمه ای در این باب بنویسم.

این را هم همینجا بگویم که جناب شاهزاده این قدر آزادمنش هستند که شاید اعلام کنند نظر جناب دکتر صحیح است و به دلایل مختلف عملی نشده است.

اما از نظر من همان بهتر که نشده است و اصولا نباید می شده است.

اولین سوالی که با خواندن نظر جناب دکتر به ذهن می آید، این است که کدامیک از مقامات سیاسی «یک میلیارد و نیم مسلمان (که هیچ ربط و پیوندی با رژیم جهل و جور و فساد ندارند)(!)» از مبارزات ۴۴ ساله ی ما مردم ایران حمایت حتی لفظی کرده اند که ما وظیفه داشته باشیم در بدبختی و گرفتاری که خود در آن دست و پا می زنیم، به فکر «شادمان» کردن آن ها باشیم؟

آیا آن ها برای شادمان کردن ما تا به امروز کاری کرده اند؟

بدترین نوع اهانت و آزردگی خاطر ما ایرانیان را همین مسوولان فلسطینی با ساختن بولوار و مجسمه ی صدام جنایتکار به عنوان شهید روا داشته اند.

dda6b53a7529f9f343facfa21d48b59116c2126a.jpeg

علاقه جناب دکتر به مبارزات فلسطینی ها سابقه ی طولانی دارد و قابل فهم است که ایشان مایل به اهمیت دادن به آن ها هستند.

اما ما ایرانیان مخالف حکومت نکبت، به درستی، اهمیتی برای زد و خورد های آن ها با اسراییل نداریم چون همین ها با ما هم از سرباز اجیر شده تا حامیان سینه چاک حکومت اسلامی در حال زد و خورد اگر هم نه فیزیکی بلکه عقیدتی و سیاسی هستند.

ما باید تکلیف مان با خودمان روشن باشد.

امروز دوست مردم ایران اسراییل است نه فلسطین یا مردم عرب.

امروز این ما نیستیم که از مبارزات کسی باید حمایت کنیم آن هم کسانی که با حکومت نکبت دست شان در یک کاسه بوده و هست.

اگر آن ها خیلی انسان هستند لطف کنند حمایتکی از مبارزات مردم ایران علیه حکومت نکبت بکنند، آن وقت شاید ما هم به خاطر این نیم نگاه و از روی ادب دیپلماتیک از کسی که به عنوان نماینده ی مخالفان حکومت اسلامی به اسراییل می رود انتظار ملاقات مثلا با محمود عباس داشته باشیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy