Sunday, Apr 23, 2023

صفحه نخست » تصویر بسیجی کشته شده اعتراضات در دربی تهران

basiji.jpgایران وایر - فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، دقایقی پیش از دربی تهران، تصویری از «روح‌الله عجمیان» بسیجی کشته شده در جریان اعتراضات سراسری را به‌عنوان «شهید ورزشکار» کنار «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس قرار داد.

مسوولین اجرایی مسابقه از بازیکنان و مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس خواستند به تصویر روح‌الله عجمیان ادای احترام کنند.

به‌نظر می‌رسید «مهدی تاج»، رییس فدراسیون فوتبال و عضو سابق اطلاعات سپاه، کوشیده است از برگزاری دربی تهران، به‌عنوان فرصتی برای ترویج ایدئولوژی‌های جمهوری اسلامی استفاده کند.

همچنین قبل و در جریان بازی، لیدرهای دو تیم از تشویق شدن «علی کریمی» توسط هواداران دو تیم جلوگیری کردند. در ویدیوهایی که از ورزشگاه آزادی ارسال شده، مشخص است که لیدرهای دو باشگاه اجازه تشویق شدن علی کریمی را نمی‌دهند.

روح‌الله عجمیان از نیروهای بسیج بود که در جریان اعتراضات سراسری در کرج کشته شد. هیچ مدرکی از ورزشکار بودن او در ماه‌های اخیر منتشر نشده، درحالی که جمهوری اسلامی برای کشته شدن او، کاراته‌کای تیم ملی ایران «محمدمهدی کرمی» و همچنین «محمد حسینی» را اعدام کرد.

همچنین « حمید قره‌حسنلو»، پزشکی که به ادعای نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در صحنه قتل روح‌الله عجمیان حضور داشت به‌همراه همسرش، به بیش از ۱۵ سال تبعید محکوم شده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی را «مهدی تاج»، عضو سابق اطلاعات سپاه پاسداران برعهده دارد که براساس اسناد منتشر شده از سوی گروه هکری «بلک ریوارد» پس از هک خبرگزاری «فارس»، با حمایت سپاه به ریاست این فدراسیون رسید.

در اسناد منتشر شده قید شده است که مهدی تاج ضمانت داده بود منویات رهبر جمهوری اسلامی را در فوتبال ایران اجرا کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy