Sunday, Apr 23, 2023

صفحه نخست » جان باختن یک زن پس از درگیری بر سر حجاب؛ زن بسیجی‌: بمیرن به درک

neza.jpgرادیو فردا - در پی «تذکر حجاب» به زنان گردشگر در باغ شازده ماهان کرمان و درگیری مردم حامی زنان با «تذکر دهندگان»، یک زن گردشگر جان باخت.

این رویداد اگرچه در شماری از رسانه‌های داخلی بازتاب یافته است، اما جز معدودی از آنها به دلیل این درگیری اشاره نکرده است. وبسایت رویداد بیست و چهار از جمله این رسانه‌هاست که تاکید کرد «درگیری بر سر حجاب» منجر به جان‌باختن یک زن شده است.

در این گزارش آمده که درگیری «پس از تذکر در مورد حجاب» به برخی از زنان بازدیدکننده از باغ شازده ماهان کرمان آغاز شد و «مردم به حمایت زنان آمدند و با تذکردهندگان درگیر شدند».

بر اساس ویدئویی که از این درگیری منتشر شده یکی از زنان سرنشین اتوبوس در پاسخ به زن دیگری که حال زن مصدوم را می‌پرسد می‌گوید: «بمیرن به درک!»

***

این وبسایت افزود که در جریان این درگیری «یک زن دچار ایست قلبی» شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

گزارش‌ها حاکی است که در این درگیری چندین نفر زخمی شدند و نیروهای انتظامی و امنیتی تعدادی را نیز بازداشت کردند.

ویدیویی که از این درگیری منتشر شده است، نشان می‌دهد زنی که خبر جان‌باختن او تایید شده است بر زمین افتاده اما همچنان زنده است و هنگامی که با کمک همراهانش بر زمین می‌نشیند، از آمبولانس خبری نیست.

این ویدیو که به نظر می‌آید از داخل اتوبوس حامل تذکردهندگان حجاب ضبط شده است همچنین نشان می‌دهد که جمعی از مردم، از جمله چند زن بدون حجاب اجباری و چند مرد با «تذکر دهندگان حجاب» درگیر شده‌اند و تعدادی از سرنشینان اتوبوس نیز آنها را به خاطر حمایت از زنانی که تن به حجاب اجباری نداده‌اند «بی‌غیرت» خطاب می‌کنند.

علی بابایی، فرماندار کرمان، کشته شدن یک زن در جریان درگیری در باغ ماهان را تایید کرد و گفت: «در نزاع دسته جمعی که بین گروهی از مسافران در اطراف ماهان رخ داده، چند نفر مجروح و یک بانوی ۵۹ ساله» نیز جان خود را از دست داد.

وی این درگیری را «نزاع دسته‌جمعی» خواند و افزود که این رخداد در پارکینگ باغ شاهزاده ماهان اتفاق افتاده است.

آقای بابایی هویت زن کشته شده را نیز اعلام نکرد و گفت دلیل جان باختن او را «نیروهای اورژانس در محل بررسی کرده‌اند».

فرماندار کرمان همچنین درباره هویت دو طرف این درگیری گفت: «همه این افراد مسافر بودند و هیچ کدام اهل ماهان و کرمان نبودند.»

محمد صابری، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان، گفت که زن جان‌باخته از جاسک استان هرمزگان به همراه خانواده و نوه‌اش به باغ شازده ماهان کرمان آمده بود و پس از آسیب دیدن در این درگیری توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما تلاش‌ها برای نجات او نتیجه‌ای نداشت.

در حالی که فرماندار کرمان سن زن حان‌باخته را «۵۹ سال» اعلام کرده‌ است، رئیس اورژانس کرمان در یک برنامه تلویزیونی گفت که او «۷۲ ساله» بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy