Friday, Apr 28, 2023

صفحه نخست » هشدار جو بایدن به روسیه و ایران

biden.jpgرادیو فردا - جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت در بیانیه‌ای با اشاره به اقدامات دولت خود برای مقابله با «گروگان‌گیری آمریکایی‌ها» در جهان، به روسیه و ایران هشدار داد که «فورا» شهروندان آمریکایی بازداشت شده را آزاد کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که دولت او برای نخستین‌بار ابزارهای جدیدی را برای تحمیل هزینه‌های شدید اقتصادی بر کسانی که آمریکایی‌ها را در سراسر جهان گروگان می‌گیرند یا ناعادلانه بازداشت می‌کنند، به کار خواهد گرفت.

ساعاتی پیش از صدور این بیانیه دولت آمریکا اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی روسیه، ایران و همچنین چهار مقام ارشد سپاه پاسداران را به دلیل بازداشت ظالمانه شهروندان خود مورد تحریم قرار داده است.

جو بایدن گفته است: «از روز اول روی کار آمدن دولت من، ما بازگشت امن آمریکایی‌هایی را که در خارج از کشور به گروگان گرفته شده یا به ناحق بازداشت شده‌اند در اولویت قرار داده‌ایم. ما تاکنون ده‌ها آمریکایی را به خانه آورده‌ایم که بسیاری از آنها از قبل از روی کار آمدن من در بازداشت بودند.»

با این حال او اضافه کرد که هم‌اکنون تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی از جمله در روسیه، ایران و کشورهای دیگر همچنان به ناحق در بازداشت هستند و دولت او خواهد کوشید تا راه‌های جدیدی برای بازگرداندن آنها به آمریکا و نزد خانواده‌هایشان پیدا کند.

جو بایدن سپس به اقدام وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه کسانی که در بازداشت ناحق شهروندان آمریکا دست داشته‌اند اشاره کرد و گفت: «این تحریم‌ها علیه چهار فرد و دو سرویس امنیتی در روسیه و ایران به این معنی است که همه دارایی‌ها و اموال این افراد در آمریکا مسدود می‌شود.»


رئیس جمهور آمریکا در پایان این بیانیه تاکید کرد: «امروز یا هر روز دیگر، پیام من به روسیه، ایران و (تمام دولت‌هایی) که در جهان آمریکایی‌ها را گروگان گرفته یا ناعادلانه بازداشت کرده‌اند، این است: آنها را فورا آزاد کنید.»

سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز شهروندانی ایرانی-آمریکایی سال‌هاست که با اتهامات امنیتی و جاسوسی در زندان‌های ایران هستند.

وزارت خزانه‌داری در همین روز محمد کاظمی، رئیس اطلاعات سپاه، روح‌الله بازقندی، معاون ضدجاسوسی اطلاعات سپاه، محمدمهدی سیاری و محمدحسن محقق، معاونان رئیس اطلاعات سپاه،‌ را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که روح‌الله بازقندی در دستگیری شهروندان خارجی در ایران نقش داشته است.

طبق این بیانیه، روح‌الله بازقندی علاوه بر حضور در عملیات سپاه در سوریه، در توطئه تلاش برای ترور روزنامه‌نگاران، شهروندان اسرائیلی و سایرین » دست داشته است.0



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy