Saturday, Apr 29, 2023

صفحه نخست » راهپیمایی هزاران ایرانی در تجمع اعتراضی لندن

london.jpgایران وایر - به دنبال فراخون ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی، هزاران نفر در روز شنبه ۹ اردیبهشت در خیابان‌های شهر لندن راهپیمایی کرده و خواهان تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، حامد اسماعیلیون، از چهره‌های شناخته شده مخالف جمهوری اسلامی و وحید بهشتی، فعال ایرانی که مدت‌هاست برای تروریستی اعلام شدن سپاه اعتصاب غذا کرده، از جمله حاضران در این راهپیمایی هستند.

در ویدیوهایی که از این تجمع منتشر شده است راهپیمایی کنندگان شعارهای «سپاه پاسداران تروریست» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

وحید بهشتی، فعال سیاسی، در راهپیمایی ایرانیان در لندن سخنرانی کرد و گفت: «اکنون فصل مبارزه است و نباید متفرق شویم. جمهوری اسلامی می‌خواهد ما را فرقه قرقه کند تا منشعب شویم.»

علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان سوئد هم در تجمع ایرانیان در لندن گفت: «همه در دنیا می‌دانند که سپاه پاسداران بزرگترین سازمان تبهکار جهان است و دستش در اروپا، اوکراین، یمن، لبنان، عراق و کشور زیبای ما ایران دستش به خون آلوده است.»

عظمت اژدری، از خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی هم در جمع ایرانیان در لندن گفت وقت آن رسیده است که سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهیم. او درباره فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران گفت: «ما نه فراموش می‌کنیم نه می‌بخشیم»

همزمان با این تجمع شماری از ایرانیان «مشروطه خواه» نیز در لندن در مقابل سفارت اسرائیل تجمع کرده‌اند. در ویدیوهایی که از این تجمع منتشر شده است، تظاهرکنندگان شعار «جاوید شاه» و «رضا شاه روحت شاد» سر می‌دهند.

ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی ایران از هفته‌ها پیش پیش برای برگزاری این تجمع اعتراضی فراخوان داده‌ بودند.

علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌الاصل سوئد در پارلمان اروپا، روز گذشته گفته بود که در «تظاهرات بزرگ لندن برای متقاعد کردن بریتانیا و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا، برای انجام اقدامات نهایی و قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی، در جهت تضعیف رژیم اسلامی» شرکت می‌کند.

«انجمن جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲» هم ضمن حمایت از برگزاری تظاهرات در لندن از جامعه جهانی خواسته بود سپاه را «به‌ خاطر جنایت‌هایش مسئولیت‎‌پذیر کند.»

درخواست‌ها برای تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران در پی برخورد خشونت‌بار جمهوری اسلامی ایران با معترضان، پس از رویداد مرگ مهسا امینی، مطرح شده است.

پارلمان اروپا دو ماه پیش متمم تروریستی نامیدن سپاه را تصویب کرد اما شورای اتحادیه اروپا گفت برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به رای دادگاه کشورهای عضو اتحادیه نیاز است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy