Monday, May 1, 2023

صفحه نخست » بیانیه شاهزاده رضا پهلوی در مورد تعرض ۳۲ نماینده اسرائیل به تمامیت‌ ارضی

01_pahlavi2.jpgایران اینترنشنال - شاهزاده رضا پهلوی نامه ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل به الی کوهن، وزیر خارجه این کشور، برای حمایت از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی را «غیرقابل پذیرش و در خدمت رژیم ضدایرانی جمهوری اسلامی» خواند.

او افزود: «این اظهارات نابخردانه در تقابل کامل با مواضع رهبران و مقامات ارشد اسرائیل در دیدارهایی است که با آنها داشتم. امروز نگرانی خودم و هم‌میهنان را به اطلاع دوستان‌مان در اورشلیم رساندم.»

شاهزاده رضا پهلوی در توییت خود ابراز امیدواری کرد که «آنها با شفاف‌سازی در این خصوص، مانع سوءاستفاده کسانی شوند که از بازسازی دوستی قدیمی میان دو ملت ایران و اسرائیل ناخشنودند».01_pahlavi.jpg

***

بی بی سی - در پی انتشار نامه‌ای از ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل که خواهان تلاش برای ایجاد حمایت بین‌المللی از گرایش‌های استقلال‌طلبانه در استان‌های آذربایجان ایران شده بودند، شاهزاده رضا پهلوی، این اظهارات را «نابخردانه» و «غیرقابل پذیرش» خوانده است.

آقای پهلوی در حساب توییتر خود نوشته است «تعرض کلامی ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل به تمامیت ارضی ایران غیرقابل پذیرش و در خدمت رژیم ضدایرانی جمهوری اسلامی است. این اظهارات نابخردانه در تقابل کامل با مواضع رهبران و مقامات ارشد اسرائیل در دیدارهایی است که با آنها داشتم.»

آقای پهلوی که به تازگی از سفر به اسرائیل و دیدار با مقام های ارشد این کشور بازگشته، نوشته «نگرانی خودم و هم‌میهنان را به اطلاع دوستان‌مان در اورشلیم رساندم.»

او گفته «امیدوارم که آنها با شفاف‌سازی در این خصوص، مانع سوءاستفاده کسانی شوند که از بازسازی دوستی قدیمی میان دو ملت ایران و اسرائیل ناخشنودند».

۳۲ نماینده کنست، پارلمان اسرائیل در نامه‌ای که هفته پیش خطاب به وزارت خارجه این کشور منتشر شده، خواهان حمایت اسرائیل از «اقلیت آذری در ایران» و «حمایت از تمایلات ملی‌گرایانه» آنها برای مقابله با حکومت جمهوری اسلامی شده‌اند.

این نامه در پی نزدیکی بیشتر اسرائیل و جمهوری آذربایجان و سفر مقام‌های اسرائیل به این کشور منتشر شده است.

انتشار این نامه طی روزهای گذشته واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. آقای پهلوی درباره محتوی این نامه گفته «این اظهارات نابخردانه در تقابل کامل با مواضع رهبران و مقامات ارشد اسرائیل در دیدارهایی است که با آنها داشتم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy