Monday, May 1, 2023

صفحه نخست » نیویورک تایمز: مسئول حفاظت پوتین که به قزاقستان پناه برده بود، به روسیه استرداد شد

1.jpgالعربیه - نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز»، در گزارشی روز دوشنبه، 11 اردیبهشت نوشت که یکی از افسران سرویس گارد فدرال روسیه که مسئول حفاظت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور بوده است در پاییز گذشته با عبور مخفیانه از مرز جنوبی به قزاقستان پناه برده و از جنگ در اوکراین اجتناب کرده است.

بر پایه همین گزارش، سرگرد میخائیل ژیلین، خود را به شکل یک کشاورز که قارچ جمع می‌کند درآورده و لباس استتار به تن داشته و چند بطری کوچک «کنیاک» به همراه داشت تا بتواند خود ضمن رفع تشنگی در صورت مواجهه با گشت مرزی روسیه، خود را مست و سرگردان جلوه دهد.

روسیه سال گذشته 1121 نفر را به اتهام فرار از خدمت سربازی اجباری محکوم کرده است.

بر اساس آمار دیوان عالی روسیه، میانگین فرار از خدمت اجباری در سال‌های اخیر حدود 600 نفر بوده است و در سال گذشته این میزان نزدیک به دو برابر شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، قبل از جنگ، اکثریت قریب به اتفاق «سرباز فراری‌ها» جریمه می‌شدند، نه زندانی اما روسیه اخیراً قانونی را تصویب کرده است که اجتناب از سربازی را بسیار دشوارتر می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

بر اساس نظرسنجی گسترده دادگاه توسط «مدیازونا»، یک رسانه خبری مستقل روسی، علاوه بر این، پرونده‌های جنایی علیه بیش از هزار سرباز، عمدتاً به دلیل ترک یگان‌های خود، آغاز شده است.

روسیه با پیش‌بینی مشکل در ماه سپتامبر، زمانی که چند صد هزار غیرنظامی بسیج شدند، مجازات‌های در نظر گرفته علیه سربازان فراری از جبهه را تشدید کرد.

این گزارش می افزاید: «از زمان حمله مسکو به اوکراین، صدها مرد روسی به دلیل تبدیل شدن به سربازان جنگی با اتهامات جنایی روبرو شده‌اند، اما این مانع از آن نشده است که دیگران برای اجتناب از جنگ دست به اقدامات غیر‌عادی بزنند.»

به عنوان مثال، یکی از افسران گفت که با توافق قبلی با دیگر سربازان برای فرار از جنگ، به پای یکدیگر شلیک کرده‌اند.

او که به عنوان یک قهرمان برای رویدادهای مختلف در میدان جنگ مورد استقبال قرار گرفت، به شش ماه زمان نیاز داشت تا بهبود یابد، در این مرحله تصمیم به فرار گرفت.

حداکثر مجازات برای ترک «خدمت» دو برابر شده و به 10 سال حبس رسیده است. این مجازات شاید بتواند مردان روسی را از انجام اقدامات غیرعادی برای اجتناب از جنگ باز دارد.

کرملین حجم فزاینده‌ای از اطلاعات در مورد ارتش، از جمله آمارهای جدید در مورد جرایم مربوط به خدمت سربازی را به صورت محرمانه پنهان نگه‌داشته است و بنا بر این ناظران می‌گویند که این تعداد بدون شک بیش از آمارهای اعلام شده است.

نیویورک تایمز می نویسد: «او در تاریکی، بدون هیچ حادثه‌ای از مرز جنگلی عبور کرد، اما در طرف دیگر دستگیر شد. او ماه‌ها بعد، پس از اینکه قزاقستان درخواست پناهندگی سیاسی او را رد کرد و او را به روسیه بازگرداند تا به دلیل فرار از خدمت محاکمه شود، به همسرش گفت: «آزادی به این راحتی به مردم داده نمی‌شود.»

او در نهایت به تحمل شش سال و نیم حبس کیفری محکوم و خلع درجه شد.

به گزارش نیویورک تایمز، سرگرد ژیلین یکی از صدها مرد روسی است که از زمان تهاجم گسترده مسکو به اوکراین در سال گذشته، به دلیل امتناع از تبدیل شدن به سرباز جنگ علیه اوکراین با اتهامات جنایی روبرو شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy