Monday, May 1, 2023

صفحه نخست » پوتین نیروهای نظامی مست و الکلی خود را به داخل سیاهچال می‌اندازد

1-2.jpgایندیپندنت فارسی - ویلیام ماتا - به گفته وزارت دفاع بریتانیا، فرماندهان روسیه احتمالا برای تنبیه سربازان، آن‌ها را در گودال‌های حفرشده در زمین حبس می‌کنند.

وزارت دفاع بریتانیا یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که نیروهایی [در ارتش روسیه] بابت اعمالی مثل مست شدن یا خودداری از جنگیدن در نبرد اوکراین، احتمالا با محبوس شدن در سیاهچال‌های موقتی به مثابه گونه‌ای تنبیه، مواجه می‌شوند.

بنا به این گزارش، این سیاهچال‌های موسوم به «زیندان» عبارتند از گودال‌‌هایی در زمین با «درپوش فلزی شبکه‌ای». وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود گفت که چندین گزارش درباره استفاده روسیه از چنین سیاهچال‌هایی دریافت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «فرماندهان روسیه در ماه‌های اخیر احتمالا برای تنبیه نیروهای متخلف، به حبس کردن آن‌ها در زیندان روی آورده باشند که عبارتند از سلول‌های موقتی شامل گودال‌هایی در زمین با درپوش فلزی شبکه‌ای‌.»

«در چندین گزارش اخیر دریافتی از پرسنل روسیه روایت‌های مشابهی از به زیندان انداختن مرتکبان خلاف‌هایی مانند مستی و تلاش برای لغو قرارداد [کاری خود برای حضور در ارتش] به چشم می‌خورد.»

وزارت دفاع بریتانیا افزود: «در ماه‌های اولیه جنگ بسیاری از فرماندهان در برقرار کردن انضباط کمابیش مدارا می‌کردند و اجازه می‌دادند نیروهایی که حاضر به خدمت سربازی نبودند، بی‌سروصدا به خانه برگردند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

«اما از پاییز ۲۰۲۲ و به ویژه از ژانویه ۲۰۲۳ که والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات را به عهده گرفت، تدابیر سختگیرانه فزاینده‌ای برای تقویت انضباط نیروهای نظامی به اجرا در آمده است.»

او در ویدیویی خطاب به افسران روسیه گفت: «آنچه اینک دارد (در جنگ اوکراین) رخ می‌دهد، ناپذیرفتنی و دور از عقل است.» «نباید از دستورهای جنایتکارانه پیروی کنید و به ولادیمیر پوتین، این جنایتکار جنگی، خدمت کنید.»

او افزود: «اطلاعاتی در اختیارتان است که از تلویزیون پخش نمی‌شود. من فقط بخشی از آن را دیده‌ام. پیشقدم شوید و با دادن شواهد بیشتر مرا حمایت کنید. حقیقت را درخواهید یافت.»

او گفت که رئیس جمهوری روسیه زمانی رهبری پرجذبه‌ای بود، اما اینک هر چه بیشتر در حال منزوی شدن است و از تلفن همراه و اینترنت استفاده نمی‌کند و همچنان اصرار دارد که هر جا که می‌رود تلویزیون دولتی روسیه را تماشا کند.

«زیندان» یک روش تنبیهی قدیمی است که در آن، زندانی ممکن است بدون غذا یا امکانات و به گونه‌ای تحقیرآمیز و در معرض دید، حبس شود.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نیز به سرکوب منتقدان و مخالفان خود در کشور پرداخته است.

آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان روسیه، شاهد عینی مجازات تمام‌عیاری است که گریبان منتقدان را می‌گیرد.

ناوالنی نخست بابت نقض کردن آزادی مشروط به دو سال و نیم زندان محکوم شد، اما سال گذشته هم بابت [اتهام] اختلاس و بی‌احترامی به دادگاه به ۹ سال زندان محکوم شد و اینک دوران محکومیت خود را در [زندانی در] ۲۵۰ کیلومتری شرق مسکو می‌گذراند.

ناوالنی در دوران زندان، ماه‌ها در سلول تک‌نفره کوچکی که به آن هم «سلول تنبیهی» می‌گویند بابت تخلفاتی ادعایی مانند مرتب نبستن دگمه‌های لباس، درست معرفی نکردن خود به نگهبان و نشستن صورت در زمان مقرر، حبس بوده است.

هواداران او مسئولان زندان را متهم کرده‌اند که خدمات درمانی مناسب در اختیارش نگذاشته‌اند، در سلول او لامپ‌های پرنور آزاردهنده‌ای نصب کرده‌ و او را با فردی دچار ناپایداری روانی حبس کرده‌اند.

در این میان، گلب کاراکولوف، از افسران نیروی مخفی ویژه امنیت شخصی پوتین، نیز اکتبر از ارتش روسیه گریخت.

او که اینک دور از روسیه در جای امنی به سر می‌برد، اوایل همین ماه در مصاحبه‌ای همقطاران پیشین خود را به ایستادگی در برابر رئیس جمهوری روسیه تشویق کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy