Wednesday, May 3, 2023

صفحه نخست » علی‌رضا حیدری قهرمان سابق کشتی ایران و جهان، مهاجرت کرد

01_heidari2.jpgایران وایر - «علی‌رضا حیدری»، قهرمان سابق کشتی ایران و جهان، از کشور مهاجرت کرده است. او در گفت‌وگویی با رسانه‌های ایران، خبر مهاجرتش را تایید کرد و دلیل آن را «در اولویت نبودن کشتی» دانست.

علی‌رضا حیدری دارنده یک مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، ۷ مدال طلای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های کشتی آسیا، سه طلا و یک برنز رقابت‌های کشتی جهانی، و ده‌ها مدال طلای رقابت‌های داخلی است.

او گفته که نمی‌خواهد با نام علی‌رضا حیدری در خارج از کشور زندگی کند و دلیل آن را خارج شدن از زیر سایه نام خود دانسته است: «باید دوباره زندگی‌ام را بسازم و پول دربیاورم.

636972728.jpgزبانم را می‌خوانم و باید از جایی شروع کنم. قسمت عمده زندگی من با اسم علیرضا حیدری در ایران گذشت، در ایران آدم قابل اعتنایی بودم که خیلی کار‌ها خودش انجام می‌شد، اما آنجا یک آدم معمولی‌ام و اصولا هم خودم را جایی معرفی نمی‌کنم و می‌خواهم ببینم در میانه زندگی، می‌توانم از نو بسازم. می‌خواهم سایه علی حیدری را از سرم بردارم.»

علی‌رضا حیدری در بخشی از این گفت‌وگو خودش را به‌دلیل نیاموختن زبان و ناآشنایی با کامپیوتر نقد کرده و گفته است: «در ایران احتیاجی نداشتم در صف بایستم، تعارفم می‌کردند که آن جلو قرار بگیرم. کار‌های اداری خودش پیش می‌رفت و من پیش رییس مجموعه چایم را می‌خوردم، در واقع از بخشی از زندگی‌ام پریدم. این سبک زندگی به من لطمه زد.»

علی‌رضا حیدری همچنین از بابت زندگی‌اش جدیدش باوجود برخی مشکلات مالی هم ابراز رضایت کرده و گفته است: «در ایران سوپرمارکت نمی‌رفتم، اما حالا اینجا کسی من را تحویل نمی‌گیرد، با بقیه هیچ فرقی ندارم، خودم بچه‌ها را به مدرسه می‌برم، خرید می‌کنم و احساس می‌کنم همه این‌ها یک جور دیگری من را می‌سازد و دنیای دیگری را به من معرفی می‌کند. به چنین چالشی نیاز داشتم، اگر در ایران می‌ماندم، با همان داشته‌هایم پیر می‌شدم. تمام تخته زندگی من پاک شد و باید دوباره چیز‌های جدیدی یاد بگیرم، کار‌هایی که باید در ۲۰ سالگی دنبالش می‌رفتم، اما امروز با شرایط دیگری می‌آموزم تا ۶۰ سالگی دیگر آدم به‌روزی باشم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy