Thursday, May 4, 2023

صفحه نخست » واکنش فرمانده نیروی قدس به سخنان الهام علی‌اف

ghaani.jpgنگران آذربایجان نباشید

الهام علی‌اف روز چهارشنبه بار دیگر به جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت زبان تهدید و ترور در برابر آذربایجان کارساز نیست

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «نگران آذربایجان نباشید. اوضاع تحت رصد است و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.»

روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارش داده است که فرمانده نیروی قدس در مجمع عمومی نمایندگان طلاب این بحث را مطرح کرده است.

این سخنان پس از آن عنوان شده که الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس «تشکیل ژئوپلیتیک بزرگ اوراسیا: از گذشته تا حال و آینده» به «محافلی در ایران» هشدار داد که « زبان تهدید و ترور در برابر آذربایجان کارساز نیست و ایرانی‌ها هر چه زودتر این را بفهمند، زودتر نشانه‌هایی از عادی‌سازی را مشاهده خواهیم کرد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز به این سخنان واکنشی نشان نداده‌اند و فرمانده نیروی قدس نیز، از دادن توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد.

او در سخنان خود همچنین گفت: جمهوری اسلامی به دنبال مزدورپروری نیست، به کسی سلاح و پول نمی‌دهد که حرف او را گوش کند؛ بلکه اینجا محل آقاپروری است و تولید عزت و آقایی می‌کند.»

روابط دو کشور، در جریان جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان و به‌ویژه پس از حمله به سفارت آذربایجان در تهران به‌شدت تیره شده است. در حال حاضر، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تعطیل است و باکو، تهران را در دست داشتن به یک نماینده مجلس آذربایجان متهم کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین گفت پیش‌بینی ۲۵ ساله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درخصوص نابودی اسرائیل بر زمین نخواهد ماند.

او افزود: «اسرائیل در حال حاضر به نقطه‌ای از ذلت رسیده که دور تا دور خود را سیم و رادار قرار داده تا کسی وارد حریم او نشود.»

قاآنی گفت: «امروز به برکت حرکت جمهوری اسلامی و رشد فرزندان اسلام در زیر سایه فرهنگ مقاومت، بعضی از روزها بیش از ۳۰ عملیات در کرانه باختری انجام می‌شود که رسانه‌های آنان تلاش بر عدم بیان آن دارند.»

او گفت: «قبل از مسلح شدن کرانه باختری هر ساله به اندازه انگشتان دو دست هم عملیات نمی‌شد؛ اما امروز جوانان باغیرت فلسطینی با درس گرفتن از این فرهنگ در عین حالی که در تمام عملیات‎ها برآورد شهادت دارند، اما جانانه وارد میدان می شوند و ترسی از شهادت ندارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy