Friday, May 5, 2023

صفحه نخست » استفاده از کروات باعث لغو همایش کانون وکلا شد، چطور رییسی دیروز با بشار اسد که کروات داشت دیدار کرده بود؟

keravat.jpgیزدالله طاهری‌نسب، رئیس کانون وکلای خوزستان از اخلال در برگزاری همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در اهواز، به دلیل ایجاد مانع حراست ساختمان در ورود تعدادی از وکلا با کراوات به محل و قطع سیستم صوتی سالن خبر داد

کانون وکلای خوزستان: رییسی دیروز با بشار اسد که کروات داشت دیدار کرد

***

امروز چهاردهم اردیبهشت، نائب رییس کانون وکلای استان خوزستان با اشاره به جلوگیری از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌ ایران در اهواز به خبرگزاری‌های ایران گفت که «نیروی حراست محل برگزاری مراسم درخواست کرد که وکلا کروات نزنند و به همین دلیل از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش جلوگیری کردند.»

این اولین بار است که خبر لغو یک مراسم به دلیل استفاده مدعوین از کروات در ایران منتشر می‌شود.

نائب رییس کانون وکلای خوزستان افزود: «کروات زدن نه غیرقانونی است و نه غیراخلاقی است. رییسی دیروز با بشار اسد که کروات داشت دیدار کرد.»

آقای جویجری همچنین با ابراز تاسف گفت:«متاسفانه هم به مهمانان ما بی‌حرمتی شد و به جامعه وکلا اهانت شد. همه روزه سفرا با کروات به دیدار وزرا و مقامات عالی کشور می‌روند و مهم‌تر این‌که مقام معظم رهبری با افرادی بسیاری دیدار داشته‌اند که کروات زده بودند.»

keravat2.jpgدکتر جعفر کوشا: کراوات بهانه است؛ با تجمع ما مخالفند

این مسائل را مطرح می‌کنند چون نمی‌خواهند مراسم برگزار شود

روابط عمومی اسکودا - جعفر کوشا رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه نباید از مسائل اصلی منحرف شد، گفت: می‌گویند پوشش اداری از جمله کراوات را باید رعایت کنید در حالی که این موارد اصلا در شرایط قراردادی وجود ندارد. این مسائل را مطرح می‌کنند چون نمی‌خواهند مراسم برگزار شود.

کوشا با اشاره به محدودیت‌هایی که برای برگزاری چهل و هشتمین جلسه هیأت عمومی اسکودا از سوی مسئولان امر اعمال شد، گفت: ما زمانی می‌توانیم مردم را به اعتدال برسانیم که خود معتدل عمل کنیم.

ما هرچه به مردم نزدیکتر شویم عده‌ای ناراحت می‌شوند

وی گفت: امروز کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور برای مردم کار می‌کنند. ما در کنار مردم هستیم و مردم ما نیز این مسئله را پذیرفته‌اند؛ این مسئله باعث می‌شود عده‌ای ناراحت شوند. ما هرچه به مردم نزدیکتر شویم عده‌ای ناراحت می‌شوند. رشد نهاد وکالت در کنار مردم بودن است.

رئیس اسکودا در پایان اظهار داشت: این شرایطی که امروز برای همایش اتحادیه پیش آمده مهم نیست. اینها سنگلاخ‌هایی در مسیر عدالت هستند. ما این مسیر سنگلاخی را می‌بینیم و می‌شناسیم اما قله افق ما، در بحث عدالت است لذا همیشه باید با اتحاد با یکدیگر حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر سید یزداله طاهری نسب، رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان ضمن عذرخواهی از مدعوین به دلیل شرایط پیش آمده گفت: متاسفانه با وجود تدارک تمامی مقدمات لازم، از برگزاری همایش ممانعت شد. دلیل آن را هم عدم رعایت الزامات اداری و پوشش کراوات برخی حاضران عنوان کردند و با وجود بیش از یک ساعت رایزنی با مسئولان امر، اجاره برگزاری افتتاحیه در سالن داده نشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy