Saturday, May 13, 2023

صفحه نخست » درس هایی از مبارزات چریک شهری (۳)؛ از پیش مشخص کنیم بعد از تظاهرات به کجا بر خواهیم گشت؛ ف. م. سخن

IMG_2365.pngتوضیح:
آن چه در این سلسله مطالب نوشته می شود مطلقا جنبه ی تهاجمی ندارد و تنها برای دفاع از خود و به منظور پیشگیری از دستگیر شدن و آسیب دیدن است. تاکید می کنم،،، نویسنده قصد تشویق کسی برای رو در رو شدن با عوامل حکومت نکبت ندارد و این مطالب تنها برای کسانی نوشته می شود که خود به این نتیجه رسیده اند که برای ساختن فردایی بهتر برای خود و هم میهنان شان باید حکومت را به طور کامل بر اندازند و برای بر اندازی، باید با آن مبارزه عملی و جنگ تن به تن کنند.

*************

در گذشته های دور، کسانی که با حکومت شاهنشاهی مبارزه چریکی می کردند، دستورالعمل هایی برای حفظ جان خود داشتند که آن ها را دنبال می کردند. البته واقعیت در میدان جنگ و مبارزه، با دستور العمل و تئوری بسیار تفاوت دارد و نمی توان با دنبال کردن دستور العمل های فرضی، «در واقعیت» از گرفتاری ها در امان ماند ولی برخی از دستورالعمل ها به لحاظ عمومی و فراگیر بودن در همه جا کاربرد دارد.

در دوران گذشته موضوع فرار چریک ها از دست ماموران امنیتی اهمیت ویژه ای داشت.

صورت مساله این بود که چگونه باید از دست کسانی که در صدد دستگیر کردن شما هستند گریخت و به کجا باید گریخت.

این ها مواردی بود که باید از قبل به آن فکر و برایش برنامه ریزی می شد. در آن روزگار، در تمام کوچه ها و خیابان ها تیرهای چراغ برق بود و بعضی از این تیر ها دو سیم و بعضی دیگر چهار سیم داشتند که این دو سیم و چهار سیم نشان دهنده ی مسیر سیم ها به کوچه تنگ و بن بست و یا کوچه عریض و خیابان بود که اگر کسی وارد منطقه ای که شناخت از آن نداشت می شد، از طریق تعداد سیم ها می دانست که به کدام طرف باید فرار کند که به بن بست برخورد نکند.

امروز می توان تمام مناطق شهری را روی نقشه های کامپیوتری از قبل بررسی کرد و مسیرهای فرار احتمالی را از پیش مشخص و مطالعه کرد.

IMG_2363.jpeg

مهم ترین قسمت کار این است که در صورت امکان، اشخاصی که خصوصا نقش هدایت تظاهرات و لیدری بر عهده دارند در صورت ضرورت برای گریز، به جایی که از آن بیرون آمده اند «باز نگردند» و به مکان ثانویه بروند مثلا اگر از خانه ی خود خارج شده اند، موقع بازگشت یا فرار به خانه ی خود باز نگردند و به مکان دومی که از قبل مشخص و صاحب آن مکان را از قبل مطلع کرده اند مثل خانه ی فامیل یا دوست بروند تا اگر عوامل حکومت او را با ریز پرنده ها دنبال می کنند، خانه ی او را شناسایی نکنند.

این که چگونه می توان از چشم ریزپرنده ها دور ماند موضوع مطلب بعدی ما خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy