Saturday, May 13, 2023

صفحه نخست » دیندار احمق کیست؟

dindar.jpgوقتی روستایی بهداشت و حمّام و مدرسه ندارد و تو به آنجا بروی و مسجد بسازی؛ تو یک دیندار احمقی!

وقتی مردمی گرسنه و بیکار باشند و به نان شب محتاج و تو آنها را شب و روز نصیحت به تقوا و پرهیزکاری و قناعت ‌کنی، تو یک دیندار احمقی !

وقتی عده‌ای از دختران و زنان جامعه ما به سبب فقر اقتصادی یا فرهنگی، تن فروشی می‌کنند و تو اصلاً رگ غیرتت نمی‌جنبد، ولی اگر روسری آنان در خیابان کمی از سرشان عقب برود، رگ گردنت کلفت می‌شود و عَربده می‌کشی، تو یک دیندار احمقی !


اگر مدارس ما در سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان بعداز گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب هنوز سرویس بهداشتی ندارند، وسیله سرمایش و گرمایش ندارند و حتی معلم ندارند ولی تو فقط به فکر فرستادن یک روحانی برای تبلیغ دین به آنجا هستی؛ تو یک دیندار احمقی!

وقتی سنّ فحشا در دختران جامعه به ۱۳ سال رسیده و تو نگران نیستی و کاری نمیکنی، ولی ناراحت می‌شوی از اینکه دختران و زنان برای نگاه کردن مسابقه فوتبال به استادیوم بروند، تو یک دیندار احمقی!

اگر به این همه حجم دزدی، اختلاس و رشوه و فساد اقتصادی در میانِ مسئولین ریز و درشت در این کشور، اعتراضی نمی‌کنی، ولی تحمّل آب بازی بچّه‌های نوجوان و جوان در پارک‌های شهر را نداری و یا از برگزاری کنسرتِ موسیقی در شهرها غصه میخوری، واقعاً غصّه بخور چون تو یک دیندار احمقی!

اگر به کارگرانی که ۶ماه بی‌حقوق مانده و دانشجویان و معلّمان و هر کس دیگری که مشکلِ صنفی دارند اجازه یک فریاد یا اعتراض ساده را به بهانه تشویش اذهان عمومی یا تضعیف امنیّت ملّی نمی‌دهی، ولی به اعتراض های سیاسی و اجتماعی مردم آن سوی دنیا حق میدهی و حمایت میکنی، تو یک دیندار احمقی!

وقتی از ورشکسته شدن صنایع داخلی بخاطر تورم و گرانی دلار و قوانین دست و پا گیر در ورود مواد اولیه صنایع بی‌خبری ، از طرف دیگر میلیارد میلیارد ورود کالاهای قاچاق و اتومبیل‌های لوکس در روز روشن از مرزهای مجاز کشور تو را تحریک نمی کند؛ تو یک دیندار احمقی!

وقتی برخی از منتقدان دلسوز ، مشکلات کشور را اگر چه با زبانی تند یادآور می شوند ، و فقر و فلاکت مردم مظلوم را فریاد می زنند و تو سخن به حق آنان را توهم می خوانی و به آن ها انگ فراری و جاسوس سرویس بیگانه می زنی ، تو یک دیندار احمقی!

وقتی تو می بینی که میان حکومت عدل علی و حاکمیت کنونی کشور ، فرسنگ ها فاصله است ، و هرگز از بی توجهی های مسئولان کشور نسبت به مردم ، در حکومت علی اثری نبود ، اما تو هم چنان این حکومت را تداوم حکومت عدل علی و متصل به ظهور امام زمان می پنداری ، تو یک دیندار احمقی!

یک لحظه تفکر بهتر از صد سال عبادت !



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy