Sunday, May 14, 2023

صفحه نخست » واکنش عصبی فرشاد مومنی به پرده برداری موسی غنی‌نژاد از اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه در انقلاب ۵۷

kooche.jpgکیهان نوشت: در حالی که بسیاری از رسانه‌های غربگرای مدعی اصلاحات از اظهارات موسی غنی‌نژاد (ترویج‌کننده نظریات لیبرالیستی) علیه شهید بهشتی و اقتصاد اسلامی استقبال کردند، یک کارشناس اصلاح‌طلب (فرشاد مومنی) تاکید کرد:

برخی افراد این حرف‌های پوچ و ناروا درباره چپ‌گرا بودن شهید بهشتی و قانون اساسی را می‌زنند تا از مسئولیت توصیه‌های‌شان در سی سال گذشته طفره بروند.

این نسبت پوچ، مبتذل و ناروا که اساسا وجهه علمی هم ندارد، شیوه روسی چپ‌گرا معرفی کردن برجسته‌ترین متفکران ایرانی است که قابل تامل است.

***

کلیپ کامل سخنان فرشاد مومنی

فرشاد مومنی، اقتصاددان نهادگرا در پاسخ به موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان لیبرال که گفته بود محمد بهشتی در تصویب قانون اساسی رژیم ایران نقش اساسی داشته و تحت تاثیر افکار چپ و توده‌ای‌ها بوده، واکنش نشان داده است.

مومنی با بیان اینکه «تصادفی نیست که یک دفعه بهشتی را چپ‌گرا می‌خوانند»، گفته است: همه این «نوحه‌سرایی‌هایی» که می‌کنند، برای این است که راه را برای «شوک‌درمانی» باز کنند.

موسی غنی‌نژاد اوایل اردیبهشت امسال در مناظره با مسعود درخشان، اقتصاددان حکومتی، مدعی شده بود «بخش اقتصادی قانون اساسی را عمدتا بنی‌صدر و شهید بهشتی نوشته‌اند؛ هر دو هم متاثر از اندیشه‌های چپ بودند.»

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy