Tuesday, May 16, 2023

صفحه نخست » طلبه ها برای کنترل ورزشکاران وارد رشته های مختلف ورزشی می‌شوند

talabe.jpgبه آموزش ۱۰۰ طلبه حامی «ورزشکاران ارزشی»؛ درخواست واگذاری پروژه‌های ورزشی به «ارزشی‌ها» دادگاه گفت

رادیو فردا - دبیر «ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه» اعلام کرد که «بیش از ۱۰۰ طلبه ورزشکار» آماده نظارت بر عرصه‌های مختلف ورزش کشور در راستای «طرح حمایت و صیانت از ورزشکاران ارزشی» شده‌اند.

مهدی پناهی در یک جلسه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت که از چند سال پیش، تربیت «مربی فرهنگی ورزشی» در حوزه‌های علمیه با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است.

او درباره این تصمیم به موضوع اعتراضات مردمی اخیر در ایران اشاره کرد و گفت که در جریان این اعتراضات «شاهد بودیم که برخی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران به‌نوعی آب به آسیاب دشمن ریختند؛ ولی به دلیل نداشتن برنامه جامع از ورزشکاران ارزشی، این امکان برای چهره‌های ارزشی وجود نداشت تا از ارزش‌های نظام و اسلام حمایت کنند.»

در جریان اعتراضات سراسری، بسیاری از چهره‌های ورزشی و هنری به ویژه علی کریمی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران از این اعتراضات پشتیبانی کردند.

پناهی همچنین گفت که ستاد راهبری ورزش حوزه یک «بسته پیشنهادی احکام ورزش» را تهیه کرده و همچنین خواستار «واگذاری پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام به بخش خصوصی با اولویت نهادهای فرهنگی و نیروهای ارزشی» شده است.

حضور حوزه‌های علمیه در عرصه ورزشی کشور در حالی است که به تازگی رسانه‌های ایران از حضور آخوندها در بیمارستان‌های ایران نیز خبر داده‌اند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بر اساس دستور اخیر وزارت بهداشت درباره تشکیل «شورای فرهنگی» در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی سراسر کشور، «امام جماعت یا مسئول اقامه نماز بیمارستان» هم باید از اعضای این شورا باشد.

«نظارت بر وضعیت پوشش حرفه‌ای و اجرای دقیق انطباق در مراکز درمانی، فرهنگ‌سازی و برگزاری کارگاه‌های آموزش عفاف و حجاب» و همچنین «نظارت بر رعایت پوشش مناسب و سایر ارزش‌های دینی» از وظایف «شورای فرهنگی» بیمارستان‌ها عنوان شده است.

افشای این دستورالعمل در شرایطی است که فشارهای جمهوری اسلامی در زمینه مقابله با حق آزادی پوشش در ایران افزایش یافته است. علاوه بر دختران و زنان، مردان نیز هدف این کارزار جمهوری اسلامی قرار دارند.

پیشتر سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت که کارمندان مرد ادارات دولتی نباید کراوات بزنند و لباس آستین کوتاه بپوشند، ضمن این‌که نباید «لباس‌های زننده، مارک‌ها، لباس‌های چسبان و شلوارهای‌کوتاه» به تن داشته باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy