Friday, May 19, 2023

صفحه نخست » می دانید اعتراض را برای چه می خواهیم؟؛ ف. م. سخن

IMG_2532.jpegبعد از اعدام ناجوانمردانه ی سه جوان مان، مردم در چند شهر ایران به خیابان ها ریختند یا از پنجره های خانه شان فریاد مرگ بر دیکتاتور مرگ بر خامنه ای مرگ بر جمهوری اسلامی سر دادند.

شعارهای امروز نشان می دهد آن ها که عمق فاجعه را تا کنون در نیافته بودند و با عرض معذرت با شعارهای سوسولی می خواستند به حکومت آدمخواران درس ادب بدهند پی برده اند که ریشه را باید هدف قرار داد اگر طرف صحبت حکومت نکبت است.

آری برای خارجی ها که مرگ یک سگ، بیش از مرگ یک زندانی سیاسی خارجی آزرده خاطرشان می کند، می توان و باید شعارهای نرم و متمدنانه داد تا بدانند و بفهمند که ما مردمی متین و متمدن هستیم نه مشتی خونخوار که بدون دلیل می خواهیم حاکمیت کشورمان را تغییر دهیم.

رقص و آواز و شعار و حضور در مجامع هنری و مصاحبه با رسانه های گردن کلفت خارجی و مو بریدن همه خوب است اما مبارزه با حکومت آدمخواران حکایتی دیگر است که وسایل و ابزار و شعارهای خودش را لازم دارد.

امروز به خاطر اعدام سه جوان مان فریاد اعتراض سر می دهیم.

باید لحظه ای بیندیشیم که نتیجه ی این فریاد کشیدن ها و به خیابان آمدن ها چه خواهد بود؟
آیا می خواهیم برویم پاستور و بیت را تسخیر کنیم؟
آیا می خواهیم رادیو تلویزیون را فتح کنیم؟
آیا می خواهیم در دل حکومتی ها رعب و وحشت ایجاد کنیم؟

آری. در حال حاضر اراده ای برای چنین تسخیرهایی وجود ندارد ولی می توان در دل آخوندها ایجاد رعب کرد اما از این ایجاد رعب چه نتیجه ای می خواهیم بگیریم؟

یکی از نتایج عملی و شاید مهم ترین نتیجه در صورتی که
۱- فریاد های اعتراضی سراسری شود و شدت داشته باشد
۲- ادامه داشته باشد و بعد از چند روز فروکش نکند
می توان گرفت
جلوگیری از اعدام های بیشتر است.

اینجا باید برای بروز اعتراضات مان برنامه داشته باشیم. برنامه ی بلند مدت. باید به روشی عمل کنیم که خستگی بعد از چند روز ما را به سکوت نکشاند و از پا نیندازد چنان که در اعتراضات قبلی این اتفاق افتاده و همه ی اعتراض ها ابتر مانده است.

برای این کار باید بچه هایی که حکم لیدری تظاهرات اعتراضی چه خیابانی، چه خانگی دارند از روش زدن ریز و زنبوری استفاده کنند.

زدن و فرار کردن. زدن و به محله ی دیگر رفتن. زدن و مدتی کار را به اعتراض کنندگان دیگر سپردن و انرژی گرفتن و مجددا در این چرخه وارد شدن و عمل اعتراضی انجام دادن.

این که چگونه باید این موارد را به اطلاع یکدیگر رساند و برای آن برنامه ریزی کرد این چیزی نیست که از راه دور بتوان برایش نسخه پیچید.

صدای بلند ی که یکبار از گلو ی یک نفر بیرون بیاید آن قدر موثر نیست که این صدا کم تر باشد ولی از گلوی صد ها نفر در روزهای متوالی بیرون بیاید.

سالم بمانید و استوار.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy