Sunday, May 21, 2023

صفحه نخست » جنجال سفارت سوئیس در تهران با انتشار پرچم شیر و خورشید

swiss.jpgرادیو فردا - پس از انتشار عکسی از مهسا امینی در کنار پرچمی با نشان شیروخورشید در حساب توئیتر سفارت سوئیس در تهران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیر این کشور را احضار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، در جریان احضار روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت نادین لوزانو، سفیر سوئیس در تهران، مدیر کل غرب اروپای وزارت خارجه جمهوری اسلامی استفاده از این عکس را «نامتعارف و غیرحرفه‌ای» خوانده است.

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای، ضمن اعلام «مراتب ناخرسندی و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدام طرف سوئیسی» از سفارت این کشور خواسته است که این اقدام خود را «اصلاح» کند.

این اعتراض در حالی است که سفارت سوئیس هنوز این عکس را از حساب توئیتری خود حذف نکرده است.

tweet.jpgوزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین بدون ارائه هیچ جزئیاتی، سوئیس را به «موضع‌گیری مداخله‌جویانه در امور داخلی» ایران متهم کرده است.

حساب توئیتری سفارت سوئیس در تهران روز ۲۹ اردیبهشت در واکنش به اعدام سه متهم پرونده «خانه اصفهان»، با انتشار عکسی از تظاهرات ایرانیان علیه جمهوری اسلامی ایران که در آن پرچم شیروخورشید نیز دیده می‌شود، اعدام‌ آن‌ها را «شدیدا محکوم» کرد.

در این توئیت آمده است: «سوئیس مؤکدا از ایران می‌خواهد تا این اعدام‌ها را متوقف کرده و در راستای کاهش استفاده از حکم اعدام قدم بردارد».

دولت سوئیس در آبان‌ پارسال در اقدامی کم‌سابقه از تصمیم خود برای اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین خبر داد.

اما این کشور که دومین شریک بزرگ اقتصادی ایران در اروپا است، هم‌زمان اعلام کرد برنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی به خاطر سرکوب اعتراضات ندارد.

این موضوع، واکنش منفی برخی سیاستمداران و نمایندگان پارلمان این کشور را در پی داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy