Saturday, May 27, 2023

صفحه نخست » تقاضاهای عجیب غریب شاهزاده از دولت های خارجی؛ ف. م. سخن

c56b0606bd5ddaa6d123021e6d3266594f44594b.pngشاهزاده رضا پهلوی به آزادی تروریست جمهوری نکبت در بلژیک واکنش نشان دادند.

در مطلبی که ایشان نوشته اند سه درخواست از دولت های خارجی مطرح شده است:
۱- این کشورها سفرای شان را از ایران فرا بخوانند و سفرای جمهوری نکبت را اخراج کنند.

۲- سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند.

۳- به مردم ایران کمک کنند که به آزادی و دموکراسی که لایق اش هستند و برای ش جان و هزینه داده‌ اند، دست یابند.

درخواست های ایشان به نحوی ست که گویی بدون در نظر داشتن تحولاتی که در روابط میان خارجی ها با جمهوری نکبت رخ می دهد یک سری ذهنیات غیر عملی را مطرح می کنند.

صریح تر بگویم؛ آن چه ایشان در قالب درخواست مطرح کرده اند، اگر دستکم یک نفر فرد سیاسی آشنا به وضعیت امروز آن را می خواند بر هر سه موردش قلم می کشید.

اول این که در وضعیت «امروز» که کشورهای بخصوص اروپایی و حتی امریکا در صدد آرام کردن وضع و اوضاع خود هستند چرا آن ها باید سفرای خود را فرا بخوانند و سفرای جمهوری نکبت را اخراج کنند؟! یعنی وقت از این بهتر پیدا نمی شد که درست در زمان آزاد کردن تروریست جمهوری اسلامی، تقاضای اخراج سفیر بشود؟ یعنی از این بی موقع تر و بی مناسبت تر هم می شد؟

تازه گیریم این کشورها خوابنما شوند و فردا سفرا را احضار و اخراج کنند.

که چه شود؟ که دو روز بعد همگی مثل گوسفند دوباره به سفارت خانه های شان بر گردند؟

دوم افزودن سپاه نکبت به فهرست گروه های تروریستی چه چیز را تغییر خواهد داد و به حکومت چه ضربه ای خواهد زد؟ این شعار زیبا و قشنگ و دهن پر کن، چه دردی از درد مردم مخالف حکومت نکبت کم خواهد کرد؟ امریکا که سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده، چه تغییری برای ما ایرانیان یا حتی خودش به وجود آورده؟

سوم؛ به مردم ایران کمک کنند که چه شود؟ مگر روابط این کشورها با مردم ایران است که غصه اش را بخورند؟ شاهزاده حتما مطلع هستند که روابط هر کشوری با مقامات حکومتی کشورهای دیگر است نه با مردم آن کشورها. بعد هم ننه من غریب ام بازی دیپلماتیک یعنی چه؟ این که مردم ایران برای «آزادی و دموکراسی که لایق اش هستند، جان و هزینه داده‌ اند» و ادای این جمله ی جانسوز و دراماتیک قرار است چه احساسی نزد اهل سیاست خارجی به وجود بیاورد که بیان شده است؟

و سوال چندباره و آخر این که آیا شاهزاده واقعا کسی را دارد که به عنوان مشاور آگاه به او برخی مسائل را یاد آور شود یا مشاوران و دور و بری های ایشان در حد همین طرح درخواست های بازاری مناسب دعواهای خیابانی هستند؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy