Wednesday, May 31, 2023

صفحه نخست » وریا غفوری از فوتبال خداحافظی کرد + واکنش مسیح علینژاد

ghafoori.jpgمسیح علینژاد در واکنش به خداحافظی وریا غفوری با فوتبال در توییتی نوشت: او قهرمانی است که هرگز حاضر به معامله بر سر آرمان‌هایش نشد، اگرچه با تمام وجود زیر فشار بود و از این فشارها نیز چیزی نگفت. وریا نمونه یک ورزشکار عمیق و دغدغه‌مند است، که هرگز بخاطر مصالح و منافعش سکوت نکرد

***

ایران وایر - «وریا غفوری» کاپیتان سابق استقلال و ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

غفوری در استوری اینستاگرام خود نوشته است که فردا (چهارشنبه) برای تماشای دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی فوتبال ایران به ورزشگاه آزادی می‌رود تا با تماشای دیدار تیم سابقش مقابل پرسپولیس، رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

تاکنون خداحافظی از فوتبال، از روی سکوهای فوتبال بی‌سابقه بوده است؛ باشگاه‌ها برای خداحافظی ستاره‌ها و کاپیتان‌های اسبق خود، بازی‌های دوستانه خاص تدارک می‌بینند یا از آن‌ها می‌خواهند در مهمترین دیدارهای لیگ یا جام حذفی در زمین مسابقه از فوتبال خداحافظی کنند.

وریا غفوری تابستان سال ۱۴۰۱ با تصمیم سردار پاسدار «مصطفی آجرلو» از تیم استقلال اخراج شد. او سپس به تیم فولاد پیوست اما در جریان اعتراضات سراسری، با هجوم نیروهای امنیتی به محل تمرین تیم فولاد، مقابل چشم فرزندان و همبازی‌هایش بازداشت شد. او در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بازداشت بود. باشگاه فولاد خوزستان پس از آزادی وریا غفوری، قرارداد او را به صورت یک طرفه فسخ کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی، به باشگاه پیکان که خواهان عقد قرارداد با وریا غفوری بود اجازه ثبت قرارداد نداده بودند. پس از آن نیز سایر باشگاه‌ها از مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن منع شدند.

غفوری در سال‌های گذشته به کرات بابت وضعیت نامساعد اقتصادی، ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، سرکوب معترضین، اعدام نوید افکاری، به قتل رسیدن مهسا امینی و سیاست‌های مداخله جویانه جمهوری اسلامی در خاورمیانه، واکنش نشان داده بود.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس چهارشنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند.

غفوری با انتشار یک استوری نوشت:

«سلام به مردم عزیز

بنا نداشتم در شرایط کنونی به استادیوم فوتبال بروم، اما تصمیم گرفتم از فرصت ناب بازی بزرگ دربی برای وداع با فوتبال و هواداران عزیز تیم محبوبم استقلال استفاده کنم و فردا به استادیوم بروم.

بنده خوشبختم که در حضور هواداران عاشق فوتبال استقلالی‌های عزیز و هواداران محترم تیم رقیب پرسپولیس که تمام سرمایه این ورزش هستند و به فوتبال و فوتبالیست اعتبار بخشیده‌اند حضور یابم و از دنیای حرفه‌ای فوتبال به عنوان بازیکن حرفه‌ای خداحافظی کنم.»01_voria.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy